חברי המפלגות החרדיות הגיבו בסערה לחוק נגד טיפולי ההמרה שאושר היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת: לאחר שראשי המפלגות החרדיות מתחו ביקורת נוקבת על כחול לבן והליכוד והצהירו כי ישקלו את צעדיהם הפוליטיים, הודיע חבר הכנסת משה גפני כי הוא פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין בבקשה להביא להצבעה בשבוע הבא את הצעת חוק "פסקת ההתגברות" והצעת חוק "לאפשר לבתי חולים לאסור הכנסת חמץ בפסח". גפני מסר כי הוא "מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוקים החשובים הללו". 

כאמור, הסערה פרצה לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, לאסור על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה. ההצעה עברה בתמיכת 42 ח"כים מול 36 שהתנגדו. בש"ס הודיעו לאחר ההצבעה כי חברי המפלגה לא ישתתפו בהצבעות במליאה עד להודעה חדשה. ביהדות התורה כינסו ישיבת סיעה דחופה ובה הודיעו כי הם רואים עצמם "משוחררים מהמחויובויות הקואליציוניות" וכי החליטו לקדם חוקים בנושאי דת ומדינה. 

סיעת יהדות התורה מסרה לאחר ההצבעה כי "החוק שעבר פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן". הסיעה הודיעה כי היא עוצרת מרגע זה כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקראה לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להימנע גם הם משיתופי פעולה והזמנות של נציגי כחול לבן לסיורי ראווה. חבר הסיעה, הרב ישראל אייכלר, אמר כי "הממשלה מתה במגיפת חוקי התועבה".

הסיעה הדגישה כי חבריה "רואים בסיעת הליכוד ובעומד בראשה ראש הממשלה גם הם כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפירצה בחומות היהדות - הן בהצבעה של חלק מחבריהם בעד והן באלה שהצביעו ברגליים ונעדרו". עוד מסרו בסיעה כי הם מתכוונים "להגיש בשבוע הקרוב את החוקים בנושאי דת ומדינה, אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלות אותם בהסכמה", והוסיפו כי "היום נצביע בעד חוק הקורונה, בשם העיקרון ההלכתי המקודש של פיקוח נפש. מלבד זאת, אנחנו רואים את עצמנו כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות ונשקול בהתאם את צעדנו בהמשך".