הכתב הפלילי של "חדשות 12", משה נוסבאום, שסיקר אמש את הפגנת המחאה הגדולה שנערכה מול הכנסת, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, הסביר מדוע פוצץ ריאיון עם נציג המשטרה ("רצה לתת הצהרה בלי לענות על שאלות"), שיתף כי לטעמו המפגינים אינם אנרכיסטים ("הרוב הכמעט מוחלט באים למחות כי באמת כואב להם") וסיפר על התנהלותה האלימה של המשטרה כלפיו: "חטפתי וואחד זרנוק מהמכתזית, כמעט השתטחתי על הכביש".

איזה לילה עבר עליך, חלק מהדברים אפילו הצחיקו. קודם כל חטפת זרנוק מים ממכתזית?
"כן, מיכלית להתזת מים, וואחד זרנוק חטפתי שם. תשמע, מעבר לזה שזה מרטיב אותך עד לשד עצמותיך מכף רגל ועד ראש, זה גם חתיכת מכה, אני בקושי עמדתי על הרגליים, כלומר כפסע היה בין זה לבין השתטחות מרשימה שלי על הרצפה שם על הכביש, אבל בסוף זה באמת, אני כבר כמה ימים מותח ביקורת על המשטרה על השימוש במכתזית בימי הקיץ, כי לטעמי היא ממש לא יעילה".

אני רוצה לדבר איתו על הדבר הגדול שהוא עשה מול המשטרה אתמול, אבל לפני זה יש לנו לעשות איתך בירור והוא יהיה לא כל כך נעים, אז אני מבקש את הבנתך בסדר?
"בבקשה".

אני רוצה להשמיע לך משהו שאמרת לא מזמן. איפה שחוטבים עצים עפים שבבים, זה שם הספר שאריה אלדד הוציא לפני שבוע. זה זכויות יוצרים.
"וואו".

התביעה בדרך.
"תקשיב, אני נכנס עוד מעט שוב לשידור ואני מיד הולך לתקן את עצמי".

מה תוכל להגיד? כשחוטבים עצים לא ניתזים שבבים?
"לא, אני אגיד לך שיש לך זכויות יוצרים על זה אריה".

אין לי, גנבתי את זה מהקומוניסטים. תנוח דעתך. אז הנה עשינו עוד קידום לספר של אריה. תגיד, זה לא היה דורון ידיד, זה היה תת ניצב נכון? אתמול בלילה הוא רצה למסור הודעה בלי שאלות, ואתה פשוט עשית להם סקנדל, אמרת אנחנו נישאר פה אם לא תתנו לנו לשאול שאלות, עיתונאים אחרים זרמו איתך והם נכנעו.
"הם נכנעו נכון. שורה תחתונה הם נכנעו וטוב שכך, כי מלכתחילה ההחלטה שלהם שלא להשיב על שאלות לטעמי הייתה מטומטמת. אגב היא לא שגרתית, בדרך כלל הם כן נוהגים להשיב על שאלות, דווקא אתמול אחרי ערב כל כך טעון ומורכב, דווקא אמש הם החליטו משום מה להימנע מזה".

אז התעקשת והם נכנעו, ולמעלה במקרה חטפת מכתזית אחר כך
"לא זה היה לפני. ההסבר יכול להיות שבגלל המכתזית שחטפתי, באתי טעון לראיון עם מפקד המרחב".

בדיוק. עכשיו רגע, אתה מבלה שם את לילותיך, תספר לנו מה זאת המחאה הזאת. אני רב על זה כל בוקר עם ינון, למזלי אריה היה בחופשה, אנרכיסטים,שמאלניים, יש ימין, יש דתיים. מי אלו האנשים? מה הם רוצים?
"תשמע, בהתחלה בפעמים הראשונות שהייתי, נטיתי ללכת אחרי קו המשטרה שמי שמוביל את המשטרה הם באמת כמה פעילים אנרכיסטיים, היום אני לגמרי לא בטוח. נכון, יש שם כמה פעילים, כמה צעירים אקטיביסטיים, אני לא יודע אם אפשר להגיד שהם אנרכיסטיים, כי בסוף הרוב הכמעט מוחלט באים לשם באמת למחות כי כואב להם, החל ממחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכלה במחאה בנושאים כלכליים כי רבים מהם באמת מוצאים או מצאו את עצמם בעת האחרונה חסרי עבודה, חסרי אפשרות לפרנס את עצמם או משפחתם והם באים למחות. והמחאה במובן הזה, אני תופס אותה ברובה כמחאה אותנטית, בין אם היא בנושא פוליטי ובין אם כלכלי".

עכשיו כשבאים לשם באמתלה ממגזרים שונים, השפים שמחלקים אוכל ואמנים, ובא אסף אמדורסקי ואומר 'נתניהו קוקסינל', מה זה עושה לאנשים אם זה בגלל מגיע אליהם?
"כמובן שבכל מחאה מהסוג הזה שמשתתפים בה אלפים, אני לא יכול להזדהות עם כל אמירה. אתמול למשל עו"סית עלתה על סמל המנורה ליד משכן הכנסת והתערטלה. אותי זה הגעיל, אני חושב שזה לא היה במקום, לעשות מעשה מן הסוג הזה כשם שאני לא אוהב גם את ההתבטאויות מהסוג של אסף אמדורסקי. אני חושב שלמחאה הזאת יש די מקום ומרחב מבלי להידרש ולהזדקק לאמירות קיצוניות מהסוג הזה".

משה נוסבאום חוטף ממשטרת ישראל (באדיבות חדשות 12)