נשיא המדינה ראובן ריבלין פנה הבוקר (חמישי) לממשלת ישראל, ואמר במהלך מפגש הוקרה לעובדים הסוציאליים בתום שביתתם: "אני מבקש לפנות מכאן- אל חברי הממשלה כולם. אני, כמו יתר אזרחי המדינה, עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בכנסת ישראל, המטלטלות שוב ושוב את השותפות השברירית ממילא, בין כל סיעות הקואליציה".

הוא הוסיף: "מכאן, אני קורא לכולכם, אזרח ככל האזרחים- המדבר אליכם בשמם. המדבר אליכם מגרונם- התעשתו! חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה! מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף".

"אזרחינו, כולם, זקוקים לכם ממוקדים, בהירים, פועלים לפתרון המשבר חסר התקדים אליו נקלעה מדינת ישראל והאנושות כולה. בידכם הדבר לעשותו- הוכיחו לנו זאת", הוסיף ריבלין.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי הגיב לדברי הנשיא ואמר באירוע: "קריאתו במקומה, ועל כולנו האחריות לקבלה ולהפנימה. בלתי נתפס שבעת המשבר הבריאותי והכלכלי-חברתי החמור ביותר שידעה מדינת ישראל נדרדר  לתסריט הבלהות והאימים של בחירות נוספות בגלל גחמות פוליטיות. זוהי הפקרות וחוסר אחריות לשמה". הוא הדגיש כי "יש חילוקי דעות בתוך הממשלה וזוהי לא ממשלת החלומות של אף אחד מהצדדים, אבל גם אם אין אחידות בקול צריכה להיות אחדות סביב המטרה המשותפת שלשמה הוקמה הממשלה - טיפול במגפה וטיפול במשבר הכלכלי חברתי".

איציק שמולי (צילום: אבשלום ששוני)
איציק שמולי (צילום: אבשלום ששוני)

אחד הנושאים שגרמו לסערה בין הליכוד לכחול לבן, הוא אישור בקריאה טרומית של הצעת החוק של יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, לאסור על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה. ההצעה עברה בתמיכת 42 ח"כים מול 36 שהתנגדו. שני השרים הגאים, אמיר אוחנה ואיציק שמולי, תמכו בהצעה.

ראשי המפלגות החרדיות מתחו ביקורת נוקבת על כחול לבן והליכוד, ואף הצהירו כי הם ישקלו את צעדיהם הפוליטיים. בש"ס הודיעו כי חברי המפלגה לא ישתתפו בהצבעות במליאה עד להודעה חדשה. ביהדות התורה כינסו ישיבת סיעה דחופה ובה הודיעו כי הם רואים עצמם "משוחררים מהמחויובויות הקואליציוניות" וכי החליטו לקדם חוקים בנושאי דת ומדינה. 

השר אלון שוסטר הוסיף: "בדרכי לסיור עם נשיא המדינה, אני רואה את קריאתו האמיצה להפסיק את ההתקוטטויות בממשלה ולחדול מהשיח על הבחירות. אני מבקש לחזק ולומר: אזרחי ישראל זקוקים להנהגה אמיצה ויציבה, לא למשחקי אגו פוליטיים. שותפיי לקואליציה, יש לנו ציבור לעבוד בשבילו".

זוהר: "הגיע הזמן לקבל החלטה"

בתוך כך, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הגיב למתיחות בין המפלגות, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "החיבור הפוליטי בנינו לבין כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי. המצב שנוצר מביא לחוסר היציבות של הממשלה מה שגורם לחברי הקואליציה לעשות ככל העולה על רוחם ללא משמעת קואליציונית. הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות".

כמו כן, שר התרבות חילי טרופר התייחס בגל"צ לנושא נוסף הנמצא במחלוקת - סוגיית התקציב - ואמר: "לא חושב שיש כלכלן רציני שחושב שנכון להעביר תקציב לחודשיים".