השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, התראיין הערב (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" והתייחס להפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים, וכן לסוגיית מינוי מפכ"ל המשטרה.

"ראש הממשלה מעולם לא שוחח איתי ולא ביקש שום בקשה שקשורה להפגנות. הוא ספג 11 שנה הרבה הפגנות באופן דמוקרטי. אני מקבל הרבה פניות מתושבים בירושלים שאמרו שחייהם הפכו לגיהנום. זמבורות, צפצפות, רמקולים, חסימת רחובות, צעירים שמפקיעים את השטח הציבורי, ואיפה הם עושים צרכים? הבאתי שכנים שדיברו עם צמרת המשטרה. אני לא אדבר על מה היה בדיונים בתוך המשרד. עמדתי היא שצריך לאפשר את היכולת להפגין, אבל יש שני דברים שמאתגרים את הדבר הזה: האחד, ההפגנות הן מדגרות קורונה, זה ייחודי לתקופה הזו, והשני הוא סדר החיים הנורמליים במקום. הזכות להפגין זו לא הזכות למנוע מיולדת לעבור עם האמבולנס או מסתם אזרח שרוצה להגיע לביתו", אמר אוחנה.

כשנשאל על העימות בינו ובין מ"מ מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן, בנוגע להפעלת הכוח של המשטרה בהפגנות, השיב אוחנה: "אני מצפה שהמשטרה תנהג בשוויון כלפי כל האוכלוסיות. אני לא יכול לתמוך באלימות משטרתית. כל מי שראה אותי בשבועות האחרונים שמע את זה במו אוזניו, אבל אני לא יכול להסביר לציבור למה בהפגנת חרדים המשטרה מתנהגת ככה ובהפגנה אחרת מתנהגת אחרת. 99% ויותר מהשוטרים עושים את עבודתם נאמנה ושומרים על הציבור. ליבי עם השוטרים שצריכים בנוסף גם לרשום דו"חות לקורונה, אף אחד לא התגייס בשביל זה. בכל מקרה שבו תהיה הפגנת יתר של כוח אני מצפה לטיפול משמעתי מהיר וחד".

ניצב מוטי כהן (צילום: דוברות המשטרה)
ניצב מוטי כהן (צילום: דוברות המשטרה)

כשנשאל האם אפשר להעריך בעקבות העימות כי סיכוייו של כהן לקבלת המינוי הקבוע למפכ"ל פחתו, ענה: "ממש אי אפשר להעריך את זה. הכל פתוח. כבר שנה ושבעה חודשים אין מפכ"ל. כרגע אין לי עדיין החלטה. נתניהו לא צריך להיות מעורב בהחלטה. נתניהו איננו מכיר את האנשים והחומר, זה התפקיד שלי. אם כחול לבן יהיו הגונים אז המינוי יהיה בהסכמתם, אבל אם כל מועמד שאביא יהיה חשוד בעיניהם אז נגיע להתכתשויות".

כשנשאל אודות הקרע בממשלת האחדות והאפשרות להליכה ובחירות, השיב אוחנה: "אני מתנגד לבחירות, בעת הזאת זה לא יתרום למאבק. אני לא רואה איך עם ישראל, שחלקו בקושי אמיתי להתפרנס, נתרם למערכת בחירות נוספת, שלא ברור אם תביא להכרעה אחרת ממה שהיה לנו בשלוש מערכות הבחירות. אין שום היתכנות לתקציב דו שנתי. אנחנו רוצים לתכנן תקתיב למספר חודשים כי אפשר לתכנן יותר מזה קדימה. אני בוודאי חושב שנתניהו צריך להוביל את המדינה, אבל יש הסכם. ככל שההסכם יקויים, עד עכשיו זה נראה די מקרטע, אבל אם הוא יקויים אז בוודאי שגנץ יהיה ראש הממשלה".

לסיום נשאל אוחנה לגבי תמיכתו, בניגוד לעמדת הקואליציה, בהצעת החוק לאיסור טיפולי המרה, והשיב: "זה מנוגד לאינטרס הפוליטי שלי להצביע עם האופוזיציה, אבל יש לי קווים אדומים. מעולם לא הצבעתי נגד חוק להט"בי ושילמתי מחיר, ואני מוכן להמשיך לשלם מחיר. אני לא מוכן להצביע נגד חבריי. אני לא חושב שזה יקרב אותנו לבחירות אבל אני עומד מאחורי הצבעתי".