תקיפת המפגינים נגד נתניהו: ניר סהר, שנדקר במהלך הפגנה בעוטף עזה, התייחס לאירוע בשיחה שקיים הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב: "אני בסדר סך הכול, אירוע מבאס, מכוער והחיים לא מכינים אותך אליו".

הוא סיפר ב-103FM איך הכל התחיל: "באנו להפגנה באמת הכי 'סאחית', קטנה, משפחתית כזאת, שלטים 'נמאסתם', לא משהו יותר מדי. באתי עם הילד שלי כדי שיראה מה זה הפגנה קצת לשחק את המשחק ה'כאילו' דמוקרטי הזה שאפשר למחות זה בסדר והייתה אוירה סבבה".

לדבריו, בסיום האירוע, כשהם החלו לקפל את הציוד, הגיעו מספר בני אדם מהצומת: "אחד מהם בא באטרף, קרע את השלט שהיה שם תלוי, ואז התחילו לדחוף את חברי הטוב שהיה שם, וגם אותי. הם ירקו עלינו, קיללו וכל הדברים הרגילים".

מפגין בשער הנגב נדקר בצווארו
מפגין בשער הנגב נדקר בצווארו

ליד הילדים?
"עם ילדים קטנים שם וכל מה שניסינו לעשות אני 1.95 מטר, אדם גדול, כל מה שניסיתי לעשות, מי שתקפו אותנו היו ילדים היו גם חבר'ה בני ארבעים חמישים היו נראים לי בני שמונה עשרה תשע עשרה וכל מה ניסינו לעשות זה להרגיע כי היו ילדים והילדים בוכים והאימהות שם 'עזבו אותו, די' בצרחות, סיטואציה לא נעימה".

אלפים מחו נגד נתניהו ברחבי הארץ; 12 מפגינים נעצרו או עוכבו

איך נדקרת?
"בשלב מסוים ראיתי באיזה שהוא שלב ראיתי את ישי וחבר שלי ממש מקיפים אותו כשהוא היה עם שני ילדיו הקטנים. התחלתי ללכת לכיוונו והרגשתי דקירה בצוואר. אני נדקרתי וישי קיבל מכות, חלק אמרו לי שתקפו אותי עם מברג וחלק עם מפתח שוודי - רק אחרי שזה הסתיים ראיתי שיורד לי דם".

הוא ציין ב-103FM כי הגיש תלונה במשטרה על האירוע. "אני לא מחובבי נתניהו אבל זו הייתה הפגנה בכללי באווירה טובה. אני חושב שאנחנו במדינה ש'שמאלן' זו קללה קשה, זה ממש קללה אתה בכלל לא יכול. אני קיבוצניק, אנחנו נורא אוהבים לשים את האנשים במשבצות ואפילו אני לא יכול להגיד שזה היה אירוע שהוא אומר משהו ואני מחזיר לו והוא מתלהט, זה לא מה שהיה. מה שהיה - הם באו לתת מכות, באו המיץ של הזבל באמת חבר'ה שהם המיץ של הזבל".

אתה יודע?
"לא יודע מי הם. האווירה אצלנו במדינה מאוד לא טובה. מה זה האמירה 'רק ביבי'? כמו שילד קטן מתלונן על משהו בתור הורה ואתה אומר לו 'לא'. מעין 'סתום את הפה זו המציאות'. אני לא יודע מאיפה ההסתה באה, אני לא יודע אם להגיד אם זה בא מלמעלה-למעלה אבל זה לגמרי כן, האמת שזה בא מלמעלה. אני לא חושב שהאירוע הספציפי הזה בא מלמעלה. אני מאוד מקווה שמישהו לא שלח שכירי חרב של הליכוד כדי לתת מכות, זה לא הסיפור אבל ללא ספק - שמאלנים זה מילת גנאי היום".

לילה של הפגנות בירושלים

איך ייגמר המסע ההפגנות?
"אם הייתי חוזה עתידות הייתי מלך, אין לי מושג".

בתוך כך, לי גלעד, בתו של אחד המפגינים שרוססו בגז מדמיע ברמת גן, סיפרה על האירועים וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "זה אבא שלי היקר. עמד הערב במחלף אלוף שדה פינת הירדן ברמת גן לממש את זכותו הדמוקרטית להפגין. רכב עבר ובן/בת- אדם מצאו לנכון להביע את מחאתם על ההפגנה בצורה אלימה ולרסס את אבא שלי בספריי פלפל. אני לא יודעת אם אותו בן/בת-אדם ייתפס. איך שאני מכירה את המערכות במדינה אף אחד לא יבדוק את זה אבל אני מקווה שהמסר יהיה ברור- כך לא ניתן להשתיק מחאה לגיטימית, דמוקרטית שבה אנשים יוצאים לרחוב להשמיע את דעתם. אני מקווה שאלימות דוגמת זו רק תחזק מפגינים להמשיך ולהביע אותה".

כאמור, המשטרה הודיעה בשעות הבוקר כי עצרה חשודים במעורבות בשני אירועי התקיפה המדוברים.