ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא היום (ראשון) לאישור הממשלה את הרכב קבינט הקורונה המצומצם, שיכלול מעתה עשרה חברים בלבד. זאת, ברקע הביקורת הציבורית הנשמעת כלפי התנהלות הממשלה המסורבלת והכאוטית מול משבר הקורונה. 

הרכב הקבינט החדש יכלול את ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כ"ץ והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה.

חברים קבועים נוספים בקבינט יהיו שר החוץ גבי אשכנזי, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ ושר הפנים אריה דרעי. יוזמנו באופן קבוע גם ראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר והיועץ המשפטי לממשלה. 

נותרו בחוץ: שר החינוך יואב גלנט, שרת התחבורה מירי רגב, שר העבודה והרווחה איציק שמולי, שר התיירות אסף זמיר והשרה לשיוויון חברתי מירב כהן. 

ועדת הקורונה, ארכיון (צילום: חיים צח, לע''מ)
ועדת הקורונה, ארכיון (צילום: חיים צח, לע''מ)

הקבינט הוקם כדי לעסוק בהתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו, ומשמש מסגרת תיאום עליונה בין כלל הגורמים הממשלתיים העוסקים בטיפול במשבר הקורונה, על מנת לייעל את פעולותיה של הממשלה בכל הנוגע להשלכות המשבר על התחום הבריאותי, החברתי והכלכלי. 

הקבינט ירכז גם את אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל ממשבר הקורונה בהיבטים השונים, ובכלל זה מתן מענה בסוגיות של תעסוקה, תמיכה כלכלית למגזר העסקי, העצמאים והמגזר השלישי, הסרת חסמים ופעולות נוספות להתמודדות עם המיתון שאליו נקלע המשק הישראלי. בנוסף יעסוק הקבינט גם בהיערכות לקראת התפרצות חוזרת של נגיף הקורונה, לרבות גיבוש תוכנית להתמודדות עם התפרצות זו, ככל שתהיה. 

יו"ר נעמת, חגית פאר, בתגובה להחלטת הממשלה על צמצום קבינט הקורונה שלא יכלול ולו שרה אחת: "בעולם הגדול הנשים הן אלו שמנצחות את הקורונה ובישראל מדירים אותן משולחן קבלת ההחלטות. לא מפתיע לגלות שגם שתי השרות היחידות שהיו חלק מהקבינט, מירי רגב ומירב כהן, תהיינה הראשונות לספוג את הקיצוץ הצפוי. אני ממליצה לרה"מ ולרה"מ החליפי שמשווים את מצבנו באופן תדיר לעולם לבחון מה משותף למדינות שכן מצליחות להכניע את הנגיף- בכולן נשים בצמרת קבלת ההחלטות".

גם השרה גילה גמליאל ביקרה את ההרכב החדש במהלך הדיון בישיבת הממשלה: "ההרכב הפריטטי בוועדות השרים - פתטי. מה ההיגיון ששר המדע יכהן כחבר בקבינט הקורונה, במקום שר החינוך?"

הרכב קבינט הקורונה המצומצם by maariv on Scribd