פועל לדיכוי המחאה: בחדשות כאן 11 פורסמו היום (ראשון) הקלטות בהן נשמע השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, כשהוא לוחץ על מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, לפעול לצמצום או לביטולן המוחלט של ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בבלפור. בשיחה נשמע אוחנה כשהוא מבקש "לאתגר את פסיקת בג"ץ" שהתירה להפגין מול מעונו של נתניהו, ומוסיף, "למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?". 

בתשובה, ענה לו ניצב ידיד כי במהלך ההפגנות האחרונה דווקא נעשו מאמצי אכיפה וכי ניתנו דוחות רבים למשתתפים, כ-160 במספר, בגין הפרת הנחיות הקורונה, שבראשן אי-עטיית מסיכה, זאת על אף שבהפגנות אחרות השוטרים ממעטים לנהוג כך.

עוד אמר אוחנה: "אנחנו לא יכולים להמשיך עם הברדק והאנרכיזם הזה. יש הבדל בין הפגנה לבין האירועים שאנו עדים להם בחודשים האחרונים, ובשבועות האחרונים בפרט". כמו כן, השר דרש כי המשטרה תפעל בניגוד לפסיקת העליון, שקבעה כי ניתן לאפשר הפגנה באזור שכונת רחביה, הסמוכה למעונו הרשמי של ראש הממשלה. 

מפגינים מול מעון ראש הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)
מפגינים מול מעון ראש הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)

את דבריו נימק כך: "אני מבקש לאתגר את הפסיקה של בית המשפט. אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנו אוסרים על תפילה ועל קיום מופעי תרבות, אבל לא על הדבר הזה. המפגינים משתלטים על המדרכות - אל תשלימו עם זה". בהמשך השר אף נזף בניצב, וטען כי "ונדליזם הוא לא רק ניפוץ חלונות, אלא גם מה שהמפגינים עושים - זה לא דבר שניתן להשלים איתו". 

מהמשטרה נמסר כי בניגוד לטענות של ניצב ידיד, אכיפה על אי עטיית מסיכות במרחב הציבורי נאכפה גם במהלך מחאות אחרות, זאת ללא קשר לזהות המפגינים או למהות ההפגנה.  

כזכור, אמש נערכו הפגנות במספר מוקדים ברחבי הארץ. אלפים התכנסו מול מעון ראש הממשלה הרשמי בבירה, וכן מול ביתו הפרטי בקיסריה, שם הפגינו מאות אנשים במקביל. מחאת הדגלים השחורים נערכה ב-250 מוקדים שונים ברחבי הארץ. המשטרה מסרה כי המחאה בגן צ'רלס קלור בתל אביב הסתיימה ללא אירועים חריגים, בעוד שבירושלים עוכבו חמישה חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי.