"ניצלו אותי, אבל אין לי כוונה לרצות מישהו": כך הגיב היום (שני) מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד להקלטות שפורסמו אתמול בחדשות כאן 11 ובהן נשמע השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, לוחץ עליו לפעול לצמצום או לביטולן המוחלט של ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור, זאת בניגוד לפסיקת בג"ץ בנושא. לפי הפרסום בחדשות 12, גורמים במשטרה אף הדגישו: "אף אחד במשטרה, כולל דורון ידיד, לא מתכוון לאתגר את את פסיקת בג"ץ".

ניצב דורון ידיד אף נשאל במהלך הדיון אם אפשר להעביר את ההפגנות בירושלים מבלפור, כפי שהועברו ההפגנות בתל אביב מכיכר רבין לגן צ'ארלס קלור. לכך השיב ידיד כי "תל אביב זה לא ירושלים, כיכר רבין זה לא בלפור". בכירים במשטרה אמרו בחדרים סגורים: "אוחנה מנסה לאתגר את סמכויותיו כשר לביטחון פנים, כשהוא מתערב ומנסה להשפיע על פעולות מבצעיות של המשטרה, אולי כדי לרצות את מי שמינה אותו - ראש הממשלה בנימין נתניהו".  

כאמור, אתמול פורסמו הקלטות מביקורו של אוחנה בעיריית ירושלים, בהן הוא נשמע מבקש "לאתגר את פסיקת בג"ץ" שהתירה להפגין מול מעונו של נתניהו והוסיף "למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה? אנחנו לא יכולים להמשיך עם הברדק והאנרכיזם הזה. יש הבדל בין הפגנה לבין האירועים שאנו עדים להם בחודשים האחרונים, ובשבועות האחרונים בפרט". 

את דבריו נימק אוחנה כך: "אני מבקש לאתגר את הפסיקה של בית המשפט. אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנו אוסרים על תפילה ועל קיום מופעי תרבות, אבל לא על הדבר הזה. המפגינים משתלטים על המדרכות - אל תשלימו עם זה". בהמשך השר אף נזף בניצב, וטען כי "ונדליזם הוא לא רק ניפוץ חלונות, אלא גם מה שהמפגינים עושים - זה לא דבר שניתן להשלים איתו". בימים הקרובים אמורה המדינה להשיב לעתירה בבג"ץ על ההפגנות בבלפור, והתשובה המתגבשת היא כי למשטרה אין יכולת להעביר את ההפגנות למקום אחר בירושלים או להגביל את מספר המפגינים. 

כזכור, אמש נערכו הפגנות במספר מוקדים ברחבי הארץ. אלפים התכנסו מול מעון ראש הממשלה הרשמי בבירה, וכן מול ביתו הפרטי בקיסריה, שם הפגינו מאות אנשים במקביל. מחאת הדגלים השחורים נערכה ב-250 מוקדים שונים ברחבי הארץ. המשטרה מסרה כי המחאה בגן צ'רלס קלור בתל אביב הסתיימה ללא אירועים חריגים, בעוד שבירושלים עוכבו חמישה חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי.