ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, התייחס הבוקר (שלישי) לסיכול הפיגוע של חוליית חיזבאללה בגבול הצפון, והזהיר כי "פעולת ישראל היא הסלמה צבאית מסוכנת​". בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוסיף דיאב: "הפעולה מפרה את ריבונות לבנון". 

כאמור, דיאב כתב את הדברים בעקבות האירוע בגזרת הר דב, במהלכו סיכל צה"ל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים שניסתה לחצות את הגבול. החוליה, שמנתה שלושה או ארבעה מחבלים, הצליחה לחצות את "הקו הכחול" במטרים ספורים בלבד. 

על פי תדרוך של דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, תצפיתניות ממוצב הר דב זיהו את החולייה שניסתה לחדור, וברגע שהחלה תנועה לכיוון שטח ישראל, כוח צה"ל פתח באש, סיכל את הניסיון והמחבלים נמלטו. לא ברור מה עלה בגורלם, לפי שעה. בעקבות הודעה זו, בפיקוד העורף הנחו על הסרת ההגבלות בצירי התנועה בצפון, וכעת התנועה פתוחה כבשגרה.דובר צה"ל הוסיף כי לפי ידיעת צה"ל, לא היה ירי נ"ט מצד חיזבאללה, וכי "ימים מורכבים לפנינו". האירוע טרם הסתיים וצה"ל מבצע כרגע ירי של מסכי עשן על מנת לבודד את מרחב ההר.

מנגד, בלבנון דיווחו על ירי ארטילרי של צה"ל לעבר הכפר שובא. תגובה זו של חיזבאללה, על פי דיווח בסוכנות הבינלאומית רויטרס, מגיעה כתגובה לחיסול הפעיל שלה בסוריה בשבוע שעבר, בתקיפה שיוחסה לישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת סיעתו, טרם האירוע, למתיחות בצפון, ואמר: "אנחנו עוקבים כל הזמן אחרי מה שמתרחש בגבולנו הצפוני. כשאני אומר 'אנחנו', זה אני, שר הביטחון, הרמטכ״ל - כולנו יחד. המדיניות שלנו ברורה. ראשית, אנחנו לא מאפשרים לאיראן להתבסס צבאית בגבולנו עם סוריה. זוהי מדיניות שקבעתי לפני שנים, אנחנו מחזיקים בה בעקביות"."שנית", המשיך נתניהו, "לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו. שלישית, צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל - קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו".

חסן דיאב (צילום: AFP)
חסן דיאב (צילום: AFP)