ההפגנות נמשכות: כאלף מוחים קיימו אמש הפגנה מול ביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בעקבות פרסום ההקלטות בהן נשמע אוחנה נוזף במפקד מחוז י-ם, ניצב ירון ידיד, ודורש ממנו לשים סוף להפגנות. מפגין אחד נעצר לאחר שנקלע לקטטה עם ארבעה בני אדם אחרים ברחוב לאונרדו דה וינצ'י בתל אביב. היום בצהריים עצרה המשטרה שלושה חשודים נוספים, ובסך הכל נעצרו שבעה בני אדם בחשד להפרת הסדר הציבורי ותקיפה במהלך האירועים. החשודים יובאו לחקירה בתחנת המשטרה.

תנ"צ חיים בלומנפלד סגן מפקד מחוז תל אביב אישר כי חלה התקדמות משמעותית בחקירת האירועים מאמש במהלך ההפגנה. לדבריו, העצורים מאתמול בצהריים מסרו גירסה ושניים מהם קושרים את עצמם למקום. השניים משתייכים לארגון הפאנטיקוס של אוהדי מכבי תל אביב ואילו השלישי טוען כי לא היה באירוע. כל השלושה יובאו מחר להארכת מעצרם בבית המשפט.

סגן מפקד המחוז הוסיף: "יש לנו עוד עבודה קשה בחקירה כדי להגיע לאמת. יש פה הבדלי גרסאות ואנחנו נעשה הכל להגיע לאמת". נציין כי אתמול שחרר בית משפט השלום בתל אביב בתנאים מגבילים את החשוד בהשלכת האבן שפגעה בשוטר. בחקירתו טען החשוד כי לא התכוון לפגוע או לפצוע איש אלא לגונן על עצמו ולהרחיק תוקפים שארבו לו. שלושה חשודים נוספים שוחרר בשעת הבוקר בתחנה עם סיום חקירתם.

אנשי מחאת "הדגלים השחורים" מסרו כי חמישה מפגינים נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים איכילוב והוסיפו כי "המתקפה הנפשעת של ארגון לה פמיליה לבית נתניהו, היא המשך ישיר של ההסתה של נתניהו. מדינת ישראל מונהגת על ידי נאשם בפלילים שלא יהסס להסית לרציחתם של מי שדורשים מנהיגות נקיית כפיים, שמחברת בין חלקי העם. לא נפסיק להפגין עד שהנאשם יתפטר".

אחד המפגינים שהוכו, שי סקלר, אמר הערב בראיון לחדשות 12: "אתמול הסתננה להפגנה קבוצה מאורגנת של בריונים שמוסתים ככל הנראה מבלפור, חמושים בבקבוקי זכוכית, באלות ובגז פלפל. אחד מהם תקף אותי עם חפץ חד בראש ועוד שניים התנפלו עליי. באותו הרגע לא היו שוטרים אבל לצערי הרב התקרית המקוממת היא שאני המשכתי לעקוב אחרי הפורעים עם עוד מפגינים אמיצים, והתברר לנו שחלק מהם היו שוטרים סמויים, הם סירבו לקרוא לשוטרים אחרים. ככה ראינו שהמשטרה בחרה צד באופן מכוער במאבק הזה. המשטרה פישלה פה. החליטו להפקיר אותנו ולהפסיק לשרת את העם".

הפגנה מול ביתו של אוחנה, קרדיט: אבשלום ששוני

במהלך ההפגנה שהסתיימה בשעה 04:00 לפנות בוקר, ירדו המפגינים לעבר איילון צפון מצומת עזריאלי, וחסמו אותו לתנועה. לאחר מכן ירדו המפגינים גם לכביש איילון דרום. כוחות משטרה רבים פעלו במקום לפיזורם ולפתיחת הצירים. כמו כן, כביש 20 נחסם לתנועה ממחלף ההלכה למחלף לה גווארדיה בשני הכיוונים. בסיום ההפגנה כל הנתיבים נפתחו לתנועה.

יש לציין שהאירוע התחיל כמחאה לא מאורגנת, במסגרתה התאספו אלפי בני אדם. בשלב מסוים פתחו המשתתפים בתהלוכה בליווי שוטרים שנכחו במקום. במהלך קטטה שפרצה במקום החלו השוטרים לבצע מעצרים, ובהמשך הושלכה אבן מעל ראשו של עיתונאי. המשטרה עצרה את משליך האבן, ובעקבות האירועים האלימים נעצרו עד כה שישה חשודים נוספים.

הפגנה מול ביתו של אוחנה, קרדיט: דוברות המשטרה

בין השלטים שנשאו המפגינים היו כאלה עליהם נכתב "אוחנה - עבד כי עבד", "אוחנה - זכותנו להפגין", "יש בנו אהבה והיא תנצח", "לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה" ועוד.

המיצג של נתניהו בכיכר הבימה. צילום: אבשלום ששוני