סקר מנדטים מיוחד ל-103FM: הבעת אי־האמון בניהול משבר הקורונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיעה לשיא חדש. מהסקר, שאותו ביצע מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, עולה כי בתוך כחודשיים איבד הליכוד 10 מושבים בכנסת. בסקר שערכנו ב־27 במאי עמדו לרשות מפלגת השלטון 41 מנדטים. כל אחד מהסקרים שפורסמו אחריו הציגו ירידה מתמדת, שהגיעה, כאמור, לנקודה הנמוכה ביותר הבוקר.

תוצאות הסקר מובאות הבוקר בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM, ומגלות כי הליכוד בראשות נתניהו ממשיך בצלילת מנדטים ומגיע כעת ל־31 מושבים בלבד. כחול לבן ויש עתיד מגיעות בסקר הזה ל־29 מנדטים - 10 למפלגה בראשות גנץ ואשכנזי, 19 למפלגה של לפיד ויעלון, אשר עומדת כיום בראש האופוזיציה.

סקר 103FM ל-29 ביולי 2020 (צילום: 103FM)
סקר 103FM ל-29 ביולי 2020 (צילום: 103FM)

 

 
מהסקר עולה עוד כי הרשימה המשותפת מתחזקת במנדט אחד ל־16 מושבים, ימינה עם 13 מנדטים, וישראל ביתנו עם 8. במפלגות החרדיות אין שינוי של ממש: ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7. לישראל ביתנו, על פי סקר זה, 8 מנדטים, ולמרצ 7. חמש מפלגות נוספות נמצאות בשלב זה מתחת לאחוז החסימה, ובהן העבודה, שלא צפויה, נכון להיום, להגיע לכנסת הבאה. יחד איתה גם עוצמה יהודית, דרך ארץ, גשר והבית היהודי.

מפת הגושים משתנה
 
לו הבחירות היו מתקיימות היום, לגוש הימין היו יחד עם המפלגות החרדיות 47 מנדטים בלבד. ימינה, שלא מהווה כיום חלק ממנו, עשויה במצב כזה להשלים את הגוש ל־60 מושבים. לגוש המרכז־שמאל, יחד עם הרשימה המשותפת, 52 מושבים. אביגדור ליברמן, איפוא, שב לעמדת הכרעה כלשון מאזניים, שיכולה להעניק לימין את השלטון, או לייצר שוויון מוחלט בין הגושים.

אביגדור ליברמן (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אביגדור ליברמן (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

 
רוב הנשאלים: המשטרה פועלת ממניעים פוליטיים

שאלה נוספת ששאלנו בסקר עוסקת בהתנהלות משטרת ישראל בטיפול במפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהפגנות שמתקיימות בימים אלה מול מעונו בירושלים. התוצאות - מפתיעות: לא פחות מ־44 אחוזים מכלל הנשאלים סבורים כי משטרת ישראל מושפעת משיקולים פוליטיים באכיפת החוק בהפגנות אלה. 33 אחוזים מעריכים כי התנהלותה עניינית ומקצועית. בקרב מצביעי הימין נרשם נתון מדהים לא פחות: נתח משמעותי מהנשאלים, כשליש ממצביעי הימין, סברו כי שיקולים פוליטיים מעורבים בדרך שבה נוהגת המשטרה כלפי המפגינים.

הפגנה מול ביתו של אמיר אוחנה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה מול ביתו של אמיר אוחנה (צילום: אבשלום ששוני)

 
המגמה העולה מהסקר צריכה, ללא ספק, לעורר לא מעט סימני שאלה בדרג הפוליטי, שמעלה לא אחת בימים אלה את התרחיש של הליכה לבחירות בשל חוסר ההסכמות בין מפלגות הקואליציה בשאלת תקציב המדינה. התוצאות המובאות כאן מעניקות, ללא עוררין, רוח גבית למפגינים הרבים בירושלים, ובשאר חלקי הארץ. וכל זאת - בלי לכתוב מילה אחת על משבר הקורונה העמוק, המשפיע על הכיס של מרבית האזרחים.

סקר 103FM - שביעות הרצון מהמשטרה לאור המחאות (צילום: 103FM)
סקר 103FM - שביעות הרצון מהמשטרה לאור המחאות (צילום: 103FM)

 
הסקר, שנערך אתמול (ג'), בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. בסקר השתתפו 525 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,650 חברים בפאנל. טעות הדגימה המרבית היא 4.4 אחוזים.