אחרי הביקורת: ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (רביעי) את האלימות שהתרחשה בהפגנה בתל אביב. בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה נמסר: "החקירה לגבי האירוע בתל אביב בעיצומה. אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא. באותה מידה אין מקום להסתה ולאיומים ברצח - המפורשים והמרומזים - נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב".

"לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום - לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים - התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך. אחד מהם, יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק, אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית".

"אני מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא. בערב תשעה באב אני קורא לכולם להוריד את גובה הלהבות ולשמור על הסדר הציבורי. זה הזמן להתלכד. לכולנו יש משימה משותפת - לנצח את הקורונה. נצליח רק אם נפעל יחד".

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד-תל"ם) אמר בתגובה לראש הממשלה: "נתניהו, גמרנו לפחד ממך. כן, אני מעודד את המפגינים. כן, האנשים של יש עתיד הם חלק מההפגנות. כן, אנחנו נמשיך להלחם בשנאה ובארס שאתה מפזר סביבך עד שנוציא אותך מבלפור".

כזכור, כאלף מוחים קיימו אמש הפגנה מול ביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בעקבות פרסום ההקלטות בהן נשמע אוחנה נוזף במפקד מחוז י-ם, ניצב ירון ידיד, ודורש ממנו לשים סוף להפגנות. מפגין אחד נעצר לאחר שנקלע לקטטה עם ארבעה בני אדם אחרים ברחוב לאונרדו דה וינצ'י בתל אביב ובסך הכל נעצרו ארבעה חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי ותקיפה במהלך האירועים. 

אנשי מחאת "הדגלים השחורים" מסרו כי חמישה מפגינים נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים איכילוב והוסיפו כי "המתקפה הנפשעת של ארגון לה פמיליה לבית נתניהו, היא המשך ישיר של ההסתה של נתניהו. מדינת ישראל מונהגת על ידי נאשם בפלילים שלא יהסס להסית לרציחתם של מי שדורשים מנהיגות נקיית כפיים, שמחברת בין חלקי העם. לא נפסיק להפגין עד שהנאשם יתפטר".