ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, ומתח ביקורת על התנהלותו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בעקבות התיקונים בחוק המענקים.

מה פוצץ אותך בכנסת היום? מעבר הקצבאות ותוספת לילדים?
"לא, אני הצבעתי בעד החוק הזה כי הצלחנו להכניס את התיקון שדרשנו של חיילים משוחררים, אבל פוצץ אותי שמעז לעלות ח"כ גפני, בכל הכבוד לוותק שלו בכנסת, בגלל שאני חושב שלא נכון לייצר פה מנגנון של קצבאות אוטומטי, וכן צריך קודם לתת לחיילים משוחררים, והדרך בה הוא נוהג ומנהל את הועדה היא סקטוריאלית,. הוא מנהל את הוועדה מתוך דאגה לסקטור שלו, וזה לגיטימי מבחינתו. מפלגה שבאה לדאוג לסקטור מסוים, מכנה אותי ולא בפעם הראשונה כתם על מדינת ישראל. אותי ואת חברי לסיעה, אני לא יכול לחזור על כינויים נוספים". 

ישראל ביתנו לא דואגת לעולים מרוסיה?
"עם כל הכבוד, מפלגת ישראל ביתנו דואגת לכלל הציבור הישראלי, וגם לעולי ברית המועצות לשעבר".

קצבאות למשפחות מרובות ילדים, גם הבדואים מקבלים.
"זה לא הדיון וזה נכון. זה העניין, בשם הסקטוריאליות שלו הוא עושה את הדילים שלו עם אחמד טיבי, נציגו של יאסר ערפאת יימח שמו וזכרו בכנסת. בסוף, בכל הכבוד, ח"כ גפני לא יכנה אף אחד ששירת בצה"ל, בדרך בה הוא מעז לכנות. וודאי שהוא לא יגיד לי, שאני בגיל 18 כשגפני לא עשה את זה התגייסתי לצבא, עשיתי שלוש שנים קבע, הייתי מפקד סיירת דבורים בגזרת עזה. אני לא יכול לסבול את העדנות בה גפני וחבריו חשים על תקציב המדינה, מחלקים אותו כפי שהם רואים וכשמישהו אומר 'חברים אתם עושים משהו סקטוריאלי', אוטומטית הוא הופך או לאנטישמי או לכתם על מדינת ישראל.

"נגמרו הימים האלה בהם הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה על דוכן הכנסת, וזה יעבור בלי תגובה כשהוא אומר את זה בחיוך זה בסדר. גם בחיוך הוא לא יכול להגיד את הדברים האלה והראשונים שצריכים להיות על סדר היום בוועדת הכספים הם חיילים משוחררים וחיילי המילואים, ולא עם כל הכבוד מי שיש לו 10 ילדים, וחי מקצבאות. אני לא טוען שהוא לא צריך לקבל".

בן: לא ייתכן שלא תיתן לנו לדבר בתוכנית שלנו. אתה צודק. לא כל הציבור נהנה מזה, רק משפחות מרובות ילדים.
אריה: המשפחות הכי עניות.
בן: גפני עושה את הדילים עם ערבים אבל על הקמת ממשלה עם תמיכה מבחוץ הם מתרעמים.

"קודם כל אני יכול להגיד לך שאני לא הייתי מסכים שתקום ממשלה בתמיכת הערבים. אני חושב בהחלט שבכנסת ישראל ועם ישראל יכול לייצר מנהיגים נוספים, זולת מנהיג כזה או אחר. ח"כ גפני משרת את הסקטור שלו ותמורת זה הוא מוכן לעשות דילים עם הגרועים שבאויבנו. הוא עושה את זה פעם אחר פעם. בתוך החוק הזה אין שום החרגה על תושבי ישראל, אלה שיושבים בכלא על עבירות ביטחוניות, הם לא מוחרגים מהחוק הזה. זה מה שהראיתי בכנסת, וזה מה שפוצץ את גפני להגיד עליי שאני כתם, הראיתי מי האוכלוסייה לה הם דאגו - שיש לה יותר מ-6-5 ילדים".