שר הביטחון וראש הממשלה החלופי, בני גנץ, העניק הערב (רביעי) ראיון לחדשות 13 והתייחס לאלימות בהפגנות אמש בתל אביב, וכן למשברים האחרונים בקואליציה.

"מה שקרה אתמול בלילה והאלימות, היא הדבר שמטריד אותי. היא מסמלת מדרון חלקלק שעלול להוביל למלחמת אחים. אני קורא לכולם לחדול מהשנאה. לא מעניין אותי אם זה אנרכיסט משמאל או אם זה קצוני ימני. אני יודע מה קרה, יצחק רבין נרצח לא בגלל קיצוני משמאל, אבל המציאות זזה", אמר גנץ בהתייחסות להפגנות.

כשנשאל על הוויכוח אודות התקציב השיב: "סדר היום של הממשלה חייב להיקבע במשותף על ידי רה"מ ועל ידי. תקציב חד שנתי הוא יריקה בפרצופם של מיליון מובטלים. צריך להכין תוכנית יציבה עד סוף שנת 2021. ברור היה לחלוטין שיש גבול ליכולת ההנדסה המשפטית. היא לא יכולה להתגבר על כוונה של אי עמידה פוליטית בהסכמים. יש לי ציפיה מהמפלגות החרדיות שיעמדו בערבויות שהן הסכימו להן. לא אסוג מהעמדה הזו כי צריך תקציב עם מרכיבים ארוכי טווח, זה הדבר הנכון לעשותו. אני מקווה שלא נגיע לבחירות, איאבק ליציבות פוליטית וכלכלית. החוק מאפשר לנתניהו להיות רה"מ בזמן המשפט אבל זה יהיה מאתגר מבחינתו. ברמה האישית אני מאחל לנתניהו את כל הטוב שבעולם".

בהמשך נשאל על הדשדוש של כחול לבן בסקרים ועל האפשרות שיורשו בתפקיד הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, יחליף אותו בראשות המפלגה, והשיב: "אני מוביל את כחול לבן, ואני מאמין שהציבור רואה שאנחנו משרתים ועושים כל שבוע עוד למען מדינת ישראל, ושהציבור יוקיר את זה. גדי איזנקוט הוא איש מצוין, אשמח שיצטרף למאמץ הלאומי. יש לי קשר שוטף איתו, אני לא צריך תיווך של אף אחד. אני אוביל את כחול לבן".

על המתיחות הפנימית בליכוד אמר גנץ: "לא צריך להדיח את הגברת שאשא-ביטון. לכנסת יש תפקיד לפקח ל הממשלה, לפעמים זה פחות לנו. לכל סיעה יש זכות לכפות משמעת סיעתית וזה עניין פנימי של הליכוד. לא נשתף פעולה להדיח אותה".

לבסוף התייחס גנץ לאירועים הביטחוניים בצפון וכן לשאלת הסיפוח: "צה"ל ערוך ודרוך לאורך גבול הצפון ולא רק שם. שיבשנו את הפיגוע, אנחנו מסוגלים לפגוע באויבים שלנו ובמדינות שמארחות אותן, במקרה הזה לבנון. לא נשאיר את לבנון מחוץ לעניין. אני מציע לחיזבאללה ולממשלת לבנון לא להתעסק איתנו. הסיפוח לא קרה ב-1.7, ואני חושב שבסיטואציה כיום הוא במקום פחות גבוה במסיבת העיתונאים".