מזכירות הממשלה הפיצה היום (חמישי) בקרב השרים את סדר היום לקראת ישיבת הממשלה ביום ראשון. נושא תקציב המדינה, שמהווה חלק מרכזי בעימות בין הליכוד לכחול לבן בקואליציה, לא מופיע בו. כזכור, שר האוצר ישראל כ"ץ אמר השבוע כי ימליץ לראש הממשלה בנימין נתניהו להביא את הצעתו לתקציב חד-שנתי לאישור הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב. בכחול לבן מתנגדים לכך ומתעקשים להעביר תקציב לרבעון האחרון של שנת 2020 ותקציב לשנת 2021.

ראש הממשלה החילופי בני גנץ אמר אמש בראיון לחדשות 13 כי לא ניתן לקבוע סדר יום של ישיבת הממשלה ללא הסכמתו, וכי הוא מתנגד לכך שנושא התקציב החדש שנתי יובא לדיון. מלשכתו של שר האוצר נמסר כי עדיין מחכים שם להחלטה האם ניתן יהיה להביא את הצעת התקציב ביום ראשון. 

ישיבת ממשלה (צילום: צילום מסך)
ישיבת ממשלה (צילום: צילום מסך)


בראיון ל-103FM התעקש הבוקר בני גנץ כי נושא התקציב צריך להיקבע גם לשנה הבאה. "אני מקווה שאנחנו לא קרובים לבחירות ואני חושב שמדינת ישראל צריכה להתמקד במאבק בקורונה בהיבט הרפואי וגם בהיבטים הכלכליים והחברתיים שנגזרו; ובהיבטים החברתיים שאינם קשורים, בחירות זה דבר לא טוב", אמר גנץ בראיון לאלון בן דוד ויואב לימור. 

" התקציב צריך להיות שנתי עם חמישה רבעונים, דו-שנתי זה רחוק מלתאר את המציאות שאנחנו הולכים אליה. בסך הכול חמישה רבעונים. שמעתם את כל חוות הדעת של בכירי הכלכלנים במדינה, אני חושב שלהתעסק בתקציב שנקרא לו חד-שנתי, זה לעשות את ספירת ההוצאות אחורה ואפס השפעות קדימה. אנחנו חייבים מרכיבים ארוכי טווח ולכן צריך לעשות תוכנית ל-2021, חמישה רבעונים של יציבות כלכלית ככל שניתן בתנאים האלה, באי הוודאות שאנחנו חיים בתוכה. דווקא בגלל זה המדיניות חייבת להיות יחסית יציבה ונמשיך לעמוד על דעתנו בעניין הזה".