מדינה במחאה: המשטרה עצרה במהלך הלילה (ראשון) 12 חשודים בהפרות סדר לאחר הפגנת הענק נגד ראש הממשלה נתניהו שהתקיימה בכיכר פריז, בה לקחו חלק כ-10,000 בני אדם. בין העצורים חשוד בתקיפת שוטר. באופן דומה, גם בת"א נמשכה המחאה בשעות הלילה, ובמסגרתה חסמו המפגינים כבישים.

במשטרה ציינו כי לאחר שחלק גדול מהמפגינים בירושלים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר תוך התעלמות מהקריאות החוזרות של המשטרה, להתפזר באופן עצמאי. כוחות המשטרה פיזרו את המפגינים, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה.

חוסמים כבישים בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
חוסמים כבישים בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

כאמור, עשרות אלפים מחו אמש ובמהלך הלילה מול מעונו של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, מול ביתו בקיסריה ובתל אביב, כשברקע נשמעות הקריאות "ביבי תתפטר". האירועים התרחשו גם במוקדים נוספים, בין היתר בכ-300 גשרים וצמתים ברחבי הארץ. 

אנשי ארגון "הדגלים השחורים" אמרו אתמול כי "האלפים הרבים ברחבי הארץ מראים עד כמה עם ישראל מאס בשחיתות ובהסתה. אנו כאן כדי לשים קו אדום לנאשם. מדינת ישראל נמצאת בקריסה מוחלטת מול חוסר התפקוד של הנאשם נתניהו. מדינות אחרות בעולם שיש בהן הנהגה שלא עסוקה בתיקי שחיתות ובהסתה - אנו רואים בהן שאפשר לשלוט במשבר הבריאותי והכלכלי. הגיע הזמן שהנאשם יעזוב את עם ישראל ויאפשר לנו להשתקם מההריסות שהוא משאיר אחריו".

הפגנות בגן צ'ארלס קלור (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות בגן צ'ארלס קלור (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, עיכבה המשטרה מוקדם יותר לחקירה דר רחוב בשנות ה-40 לחייו, שעל פי החשד השליך אבן על מפגינים בצומת מקסים וגרם לפציעתה של תושבת נשר בת 63. על פי גורמי רפואה האישה נפצעה באורח קל ופונתה למרכז הרפואי "רמב״ם" בחיפה לקבלת טיפול רפואי.

החשוד עוכב לחקירה בתחנת המשטרה בעיר, כאשר עם סיום החקירה ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם לבקש מחר להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בחיפה.

הפגנות בגן צ'ארלס קלור בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות בגן צ'ארלס קלור בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר עוכבו על ידי המשטרה בכביש 34 שלושה חשודים שנסעו ברכב ובהגיעם לצומת שער הנגב התיזו מים על המפגינים שעמדו בצומת. שוטרים שהיו בקרבת מקום זיהו את הרכב עם החשודים ועצרו אותם בצומת. השלושה, בשנות ה-20 לחייהם, תושבי באר שבע, עוכבו והועברו לחקירה במשטרת שדרות.

כוחות המשטרה נערכו כבר בשעות אחר הצהריים לקראת אירועי המחאה שנערכו במוקדים שונים ברחבי הארץ. לאור בקשה שהוגשה על ידי המוחים, הקוראת לקיים תהלוכה בתל אביב בעת ההפגנה, המשטרה בחנה ואישרה את בקשתם, בהתאם לתנאים מוקדמים שסוכמו עם המארגנים. 

בהתאם לסיכום, המשטרה חסמה את הרחובות הבאים לצורך התהלוכה: קינג ג'ורג', הלל, משנה בן ישראל ואגרון. כמו כן, נחסמו גם רחובות המובילים לרחובות האמורים, וייתכנו שיבושי תנועה נרחבים שיורגשו בעיקר באזור מרכז העיר. 

מחאת הדגלים השחורים בבלפור (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
מחאת הדגלים השחורים בבלפור (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
מחאת הדגלים השחורים: קיבוץ עינת (צילום: דוברות המשטרה)
מחאת הדגלים השחורים: קיבוץ עינת (צילום: דוברות המשטרה)

הפגנה מול ביתו של רה''מ בקיסריה (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
הפגנה מול ביתו של רה''מ בקיסריה (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

זהו השבוע השישי בו נערכת פעילות הדגלים השחורים. מהמארגנים נמסר כי: "השבוע נחשפנו עד כמה הנאשם מוכן ללכת רחוק נגד העם, בשביל האינטרסים שלו. ההסתה והשנאה שיוצאת מבלפור כלפי האזרחים הוא הוכחה נוספת לכך שהוא אינו כשיר לתפקיד". 

במהלך הפגנת העצמאים והמובטלים של קבינט התקווה בצ'רלס קלור בתל אביב, לקחו חלק האמנים הבאים: אסתי זקהיים, יו"ר שחם, דותן סופר, יו"ר קבינט התקווה, דן תורן, מירו, מושיק גלאמין, אלי ביזאווי ואחרים. יו"ר קבינט התקווה מסר כי "ראש הממשלה - החורבן הכלכלי על מצפונך. תפסיקו לבזבז זמן ולהתעסק בשטויות. העצמאים, המסעדנים, אנשי התרבות בישראל דורשים תוכנית להצלת  למעלה ממיליון עצמאים ומובטלים שנידונים לחורבן כלכלי, בגלל המדיניות ההיסטרית והמגומגמת שלכם. כולנו נפגין הערב, כי אחרת ההתעלמות של הממשלה תקבור כלכלית את כולנו".

כזכור, בעת האחרונה התרחשו הפגנות נרחבות ברחבי הארץ, היוצאות נגד התנהלות הממשלה בעת משבר הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא השבוע בפנייה למוחים, בבקשה שיידחו את קיום ההפגנות במהלך תשעה באב. ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הצטרף לפנייתו וביקש להתחשב בתושבי העיר ובכוחות הביטחון. 

מארגון הדגלים השחורים, העומדים מאחורי המחאות, דחו את הבקשות ומסרו בתגובה: "ההפגנות יתקיימו בסוף השבוע כמתוכנן. נבקש מראש עיריית ירושלים לדרוש מהמשטרה לאבטח את המפגינים, לשמור על זכותם הדמוקרטית להפגין ולהימנע מאלימות משטרתית נגד האזרחים והאזרחיות שבאים לשמור על מדינת ישראל מפני הנאשם והמסית נתניהו". 

ההפגנה בבלפור נגד נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
ההפגנה בבלפור נגד נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)