סערת הפצת הפרטים בטוויטר: לאחר שבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, פרסם את פרטיהם של פעילים מעמותת "חוזה חדש" בימים האחרונים ברשת הטוויטר, וזומן היום (ראשון) לבית המשפט, עורך הדין גונן בן יצחק, שפרטיו נחשפו אף הם, הגיע לתוכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM כדי להסביר את הצד שלו בסקנדל: "בשישי בלילה, קיבלתי בלי הפסקה שיחות ממספרים חסומים".

כספית: אתם לקחתם את יאיר נתניהו לבית המשפט, תזכיר לנו על מה?
"יאיר נתניהו פרסם לקראת סוף השבוע ציוץ בטוויטר, שבו הוא בעצם קורא לאנשים פעילים, לבוא ולהפגין מול הבתים של חברי עמותת 'חוזה חדש', והוא צירף לציוץ שלו, מסמך שבו יש פרטים אישיים שלנו, כולל תעודות זהות וכתובות, ומספרי טלפון וכו'. ומאותו רגע, מאותו ציוץ תמים לכאורה, התחלנו לקבל גל של איומים, הטרדות וכל מיני איחולים כמו 'נבוא אליכם הביתה, נשרוף את הבתים שלכם על בני משפחותיכם, וכו'', ואנחנו הגשנו צו הטרדה מאיימת נגד יאיר נתניהו".

אלדד: תעודות זהות זה באמת סתם התעללות, ואני לא מבין למה צריך אותן. אבל ברגע שאתם מתייצבים בזירה הפוליטית, והופכים את עצמכם לחיילים בזירה הזאת, האם זה לא לגיטימי לפרסם כתובות שלכם שיפגינו גם נגדכם?
"אני אגיד באופן עקרוני, לא רק שאין לי בעיה עם זה, אין לי גם בעיה עם הפגנות. הבעיה היא לא נושא ההפגנות. ההפגנות זה החצי קריצה של יאיר נתניהו, אני בעד הפגנות ובעד חופש להפגין, ואם מישהו רוצה לבוא להפגין אצלי, אז זו זכותו המלאה, אני אלחם גם על הזכות שלו. הבעיה היא שזה לא נועד לזה, אלא זה המשך ישיר לציוץ קודם של אבא שלו, שצייץ על זה שבאים ורוצים לרצוח אותו".

עו"ד בן יצחק המשיך: "ראש הממשלה פרסם ציוץ על זה שנתפס מישהו שרצה לרצוח אותו עם תמונה שלי, שאין קשר כמובן בין העובדה שמישהו נתפס עם סכין באזור לשכת ראש הממשלה לבין התמונה שלי, וההמשך של הציוץ הזה היה פרסום הכתובות שלנו, עם הקריצה הידועה של משפחת נתניהו, מה שנקרא, אם ייצא מישהו ויחליט לעשות מעשה, אז זה עניין שלו, זה עשב שוטה, הם כמובן לא אחראים והם מתנגדים לזה. ועובדה, שמיד אחרי הציוץ הזה, הרשת געשה, ולא רק הרשת, גם הטלפונים שלנו געשו".

"בשישי בלילה, קיבלתי בלי הפסקה שיחות ממספרים חסומים", אמר עוד עורך הדין. "אני לא מכבה את הטלפון שלי, משום שאני תמיד נחלץ לעזרת פעילי מחאה שנעצרים, אנשים מדברים איתי גם בשעות הקטנות של הלילה, וכל הלילה היו טלפונים ואיומים וקללות, וכל מה שקשור לזה. ושוב, הוא, ככה בחצי תמימות מדבר על החופש להפגין, אבל הוא בעצם מדבר על החופש להסית. מה גם שהוא שולח את האנשים לא להפגין על איזה שהוא עניין פוליטי שבמחלוקת אלא זה נועד לאיום, מה שנקרא, 'אתם באים להפגין אצלי, אנחנו נחפש אתכם כדי שתפסיקו להפגין'. אני חושב שלבוא ולעשות את זה, זה לא מעשה דמוקרטי".

כספית: אגב, יש עוד מי שנפגעה מאוד ביממות האחרונות, קוראים לה פרופסור רוחמה וייס. באיזה סרטון שהפיץ ראש הממשלה ובנו, על כל האיומים נגדם, והקריאות לרצח ראש הממשלה וכו', מופיעה שם תמונתה, לכאורה כאילו פרסמה פוסט שקורא לרצוח אותו, שכמובן מדובר בדבר מופרך. לא היה ולא נברא. מישהו שתל את התמונה שלה על איזה פוסט, וזה מופיע בסרטון הזה, וגם חייה אינם חיים מאותו רגע שזה עלה. היא ביקשה בכל לשון של בקשה שיורידו, לפחות את התמונה, ואני מבין עכשיו שעורך דין דניאל חקלאי הולך לבית המשפט עם זה מחר בבוקר. בעצם בדיוק אותו סיפור.

על כך השיב עורך הדין של עמותת "חוזה חדש": "כן, ממש אותו סיפור. ואני רוצה להגיד רגע משהו, שלא יובן לא נכון, אני עצמי ניגשתי לתחנת משטרה כששמעתי שיש פרופיל מזויף בפייסבוק שקרא לרצוח את ראש הממשלה, והגשתי תלונה עם בקשה לחקור את הנושא הזה. ולא מעניין אותי בכלל מי עומד מאחורי הפרופיל הזה. יהיה אדם מהצד הזה של המפה הפוליטית או מהצד האחר. קריאות לרצח ראש ממשלה, מכל צד של המפה הפוליטית, זה דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת, ולכן, אני הלכתי והגשתי תלונה. אבל לבוא ולהסית נגדנו, ולקרוא בעצם לאנשים... מכיוון שאני לא הייתי בבית, המשפחה שלי נסעה ועזבה את הבית ליתר ביטחון. האיום הוא מוחשי, ועובדה שגם בית המשפט היום, למרות כל הטענות הנפסלות של עורך דין יוסי כהן, אמר אמירה מאוד מאוד נוקבת גם לגבי הטיעונים שלהם וגם לגבי עצם ההסתה".

גונן בן יצחק במסיבת העיתונאים של בנט ושקד (צילום: אבשלום ששוני)
גונן בן יצחק במסיבת העיתונאים של בנט ושקד (צילום: אבשלום ששוני)

אלדד: אבל מה הועילו שופטים בתקנתם? אז יאיר נתניהו מחק את הציוץ, אבל הוא כבר היה ברשת, ואחרים יצייצו אותו במקומו.
"זה נכון. אבל, בעצם השופטת אסרה גם על שלוחיו של יאיר נתניהו, כלומר, כל מי שכרגע עושה את זה, בעצם עובר על צו של בית משפט. זה לא אומר שנלך ונצוד משפטית את כל מי שעושה את זה, אבל העובדה שסביבת נתניהו מצפצפת על צו של בית משפט, מדברת בעד עצמה".

כספית: מקודם התגולל עליכם אריה שכמה מראשי העמותה, ישי הדס, ומי עוד אריה?
אלדד: יש רשימה של שלושה שצולמו אוכלים ארוחת בוקר בוולדורף אסטוריה.
כספית: אתה מבין שזו תמונה רעה מאוד.
"קודם כל, כן, התמונה היא רעה. אבל, אני רק אגיד ואתנצל בפני כל המאזינות והמאזינים על ארוחת הבוקר שאני אכלתי, ורק אני אכלתי אותה, ששילמתי מכספי. אנחנו נפגשנו שם משום שישי הדס וחיים שדמי ישנו במלון הזה. חיים שדמי ישן עם מאבטח, לא נשאר בבית".

כספית: אתה לא משפר את המצב אגב.
"לא, לא, אני לא משפר את המצב, אני אומר את האמת".

הסקנדל סביב חשיפת הפרטים

כזכור, בית משפט השלום בירושלים הכריע מוקדם יותר היום בעניינו של יאיר נתניהו, בשל הציוץ בו חשף את כתובותיהם של חלק ממובילי המחאה נגד אביו. נתניהו חויב להסיר את הציוץ, וכן נאסר עליו לפרסם כל דבר שיש בו כדי להטריד את המבקשים למשך חצי שנה.

בהחלטתה כתבה השופטת דורית פינשטיין: "על כן אני קובעת כי ניתן צו למניעת הטרדה מאיימת האוסר על המשיב לפרסם כל דבר שיש בו כדי הטריד את המבקשים הטרדה מאיימת לרבות פרטים אישיים שלהם, אף אם ניתן להשיג אותם במאמץ סביר.יחד עם זאת שומה עליי לבחון אם קיים חשש כי המשיב ישוב ויטריד את המבקשים, כהגדרת מונח זה בדין".