על רקע אי־העברת התקציב, בליכוד גוברות ההערכות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נוטה להקדים את הבחירות. לדברי גורמים במפלגה, הרוב לא מעוניין בהליכה לבחירות מוקדמות, אך אם וכאשר זה יקרה, לא תהיה זאת עילה למרד במפלגה.

"כרגע אין גשם ואין עננים. במקרה של הקדמת הבחירות, יהיו ענני הכעס מעל ראשו של נתניהו, אך קשה לצפות למרד של ממש" - אמר בכיר בליכוד בשיחה עם "מעריב".

עם זאת, בימים האחרונים נרשם אי־שקט בליכוד. לדברי גורמים במפלגה בשיחה עם מעריב, "המצב עוד רחוק מלהפוך לסערה, אך אי־שקט בהחלט קיים במפלגה. כולם פתאום החלו בהכנות. שרים, חברי כנסת ופעילים מתחילים לדבר על כנסים. בכל יום שומעים על עוד יוזמות של חברי מרכז. חברי הרשימה מחדשים את קשריהם עם חברי מרכז, לוקחים יועצים פוליטיים ועוד כל מיני דברים, שמצביעים על הכיוון של בחירות מוקדמות. זה הלך הרוח בליכוד". 

לאור "אווירת טרום הבחירות", בליכוד מתחזקים והולכים קולות בעד ביטול הפריימריז להרכב הרשימה. אך נראה כי אם וכאשר ההחלטה להוביל לבחירות תתקבל, נתניהו לא ימהר שוב לבטל את הבחירות הפנימיות, משום שהוא מעוניין לקדם את מקורביו. החלטת ביטול הפריימריז מצריכה רוב של שני שליש מקרב חברי המרכז.