השר אופיר אקוניס איים הערב (שני) בראיון לגל"צ כי אם כחול לבן תכשיל את העברת התקציב החד-שנתי, מדינת ישראל לא תלך לבחירות, אלא גוש הימין יקים ממשלה חלופית.

"אם עוד השבוע לא נעביר תקציב חד שנתי, כולם ידעו מי דרדר את ישראל לבחירות רביעיות, האשמה תיפול כולה על גנץ. גם אנחנו לא נמצמץ. הדבר הרצוי - ממשלה של המחנה הלאומי. אם כחול לבן יכשילו את התקציב, לא נצא לבחירות, אלא נרכיב ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית עם 61 אצבעות", אמר אקוניס.

כמו כן, תקף אקוניס את בכירי משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב ופרופ' סיגל סדצקי, על התנהלותם בגל הראשון של הקורונה: "סדצקי ובר סימן טוב הילכו אימים על הציבור בגל הראשון בהפחדות מופרכות".

עוד הביע אקוניס התנגדות להדחת ח"כ יפעת שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה: "אמרתי גם לרה"מ - לא נכון לפטר יושבת ראש ועדה בגלל שהיא פקפקה בהחלטה או שתיים של הממשלה. הכנסת יכולה להעיר את הערותיה".

בתוך כך, השרה לנושאים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן, מובילת צוות התקציב של כחול לבן, הגיבה: "תקציב לשנה וחודשיים הוא שכל ישר.  המשמעות שלו היא ביטחון, יציבות וודאות למשק הישראלי ולאזרחים בישראל בתקופת משבר כזו. לא סתם הליכוד התחייב לזה בהסכם הקואליציוני כאחת מהבשורות לציבור אחרי שלוש מערכות בחירות ושנתיים ללא תקציב. זה מה שצריך לספק לציבור. ודאות כלכלית ולא דמי כיס לחודשיים של החופש הגדול. כשאין טיעון ענייני אז מאיימים בגזירות. במשק עוד לא בשלב הגזירות. צריך להניע אותו ורק תכנית כלכלית עם אופק יכולה לעשות זאת".