ח"כ אורנה ברביבאי התייחסה הבוקר, בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, לאופן טיפול הממשלה במשבר הבריאותי והכלכלי, כתוצאה מנגיף הקורונה. ברביבאי הגיבה גם לדבריו של בנו של רה"מ אתמול, יאיר נתניהו, שאמר כי המפגינים "חייזרים". לדבריה המנותקים הם נתניהו והממשלה. היא קראה להם "לצאת מהחללית שהם נמצאים בה, כי הניתוק הוא שלהם".

ינון: מה שלומך?
"בסדר איך אתם?"

ינון: סבבה; בן: רגוע.
"המדינה בוערת ואתם ברגוע".

בן: באופי שלנו אנחנו אנשים רגועים.
"נשמע ככה כשאתם מנגחים אחד את השני, ממש רגועים"

ינון: מפריע לך קנסות הקורונה, למה?
"כן, למה? 500 שקלים נראה לי מנותק מכל הבנה, כמו כל הממשלה הזאת, מה קורה בציבור ומאיפה בדיוק הם ישלמו את הכסף הזה. עבר החוק, למרות שהתנגדו אז אמרתי בסדר עבר, ביקשתי מחקר ממרכז המידע בכנסת והם הציגו סדר גודל של 60 מיליון שקלים שנגבו בחודשים האחרונים. אמרתי, 'בואו תקימו קרן, שר הרווחה לא בראיה פוליטית יחזיר את הכסף הזה לאזרחים, למי שזקוק' ויש רבים שזקוקים לכסף כיום".

בן: אז את מצדיקה את התדמית שהימין מנסים לשדך לך, את אנרכיסטית
"אני עוד לא יודעת אם אני יותר חייזרית או יותר אנרכיסטית, לא יודעת איפה אני ממוקמת. אני כנראה גם וגם וגם מבחינת הממשלה המנותקת".

ינון: את אומרת לא לתת קנסות?
"אני חושבת שקנס של 500 שקלים זה חסר פרופורציה, הכסף צריך לחזור. הייתי במוצאי שבת בבלפור, אני אחת מאלה שקוראים להם חייזרים".

ינון: הוא דיבר על האנשים שמתחפשים.
"נו באמת, אתה לא יכול להגן באופן אוטומטי. ינון, אפשר להגיד שיש פער הולך וגדל".

ינון: אין שם טרללת?
"יש שם פשוט ציבור שמגיע ומוחה כל אחד בדרכו שלו".

ינון: ויש גם טרללת, לא כולם. יש אנשים הגונים, טובים, שחשובה להם מדינת ישראל; בן: זה גול עצמי להגיד 'טרללת'.
"הרצון למזער את התופעה ולקרוא לזה רבע מנדט, זה בדיוק כמו ה'חארטה' של הנגבי ל-'אין עוני'. הצורך לייצר איזה מיעוט או אספסוף שמתנגד למדיניות המעולה של הממשלה הזאת - הוא החללית. אני קוראת לנתניהו ולכל הממשלה הזאת לצאת מהחללית שהם נמצאים בה, כי הניתוק הוא שלהם".

ינון: המדינה במשבר.
"איך הם מטפלים?"

ינון: אתם רוצים להפיל את ביבי באמצע המשבר, והם מנותקים?
"מפגינים כדי להגיד נמאס, אין מענה לקורונה".

ינון: במקום לקחת אחריות כשיש מלחמה, להיכנס תחת האלונקה.
"איזה אחריות? ולהצביע נגד דמי אבטלה למבוטלים? דחילאק. זו אחריות?"

ינון: אתם אופוזיציה לא אחראית; בן: בדיוק כמו שהאופוזיציה התנהגה באחריות בהפגנות נגד אולמרט. רה"מ חדל אישים, לא מתפקד; ינון: מינה פרויקטור; בן: אחרי 5 חודשים.
"המציאות היא כל כך קשה והתחבאות אחרי זה שהציבור לא יודע מה טוב לו, או אנחנו נהנדס את ההפגנה ונקבע איך היא תראה - שילכו איך שהם רוצים, מה שהם רוצים. יש מחאה שאומרת 'נמאסתם, נמאס אופן הטיפול בכלכלה, בבריאות, הפער בין זה שאומר ככה בבריאות וזה שאומר ככה בכלכלה. הקמתם ממשלת אחדות? רבאק, תנו מענה ותטפלו'".

ינון: מי יחליף את ביבי בראשות הממשלה?
"למה, לא היו ראשי ממשלה לפני ביבי? ולא יהיו אחרי ביבי?"

בן: לא היה, רק תפוזים.
"רק תפוזים, שכחתי. אתה צודק".

בן: בכל זאת אני צריך לתת שאלת אופוזיציה, איפה את ויאיר לפיד מאבדים אותי? אתם האחרונים שחושבים שהדרישה המופרכת, המחוצפת והמושחתת של רה"מ לתקציב חד שנתי נכונה, בניגוד לכל הדרג המקצועי - כי נוח לכם בחירות.
"בין תקציב דו שנתי לחד שנתי זה לא הסיפור, הסיפור הוא באיזה יעילות, אפקטיביות ויציבות מנהלים את התקציב. כי הממשלה המצ'וקמקת הזאת לא תנהל לא חד שנתי ולא רב שנתי. בסוף, בפועל, אתה צריך לתת אמון ביכולת של האנשים האלה להתנהל, וכשכל החלטה שהם מקבלים, זה הפך ל'פארסה'. אני יושבת בטריבונה, מסתכלת על זה ואומרת - איך יכול להיות שהממשלה שהוקמה, טוב הוקמת, חשבנו שזה הדבר הכי מנותק להקים ממשלה של כל כך הרבה שרים שאחד לא יודע מה השני עושה, הקמתם? תטפלו באזרחים. אז גם תקציב חד שנתי או רב שנתי, בסוף הממשלה הזאת לא מסוגלת לתת מענה, להגיד שאנחנו רוצים בחירות? זה לא נכון. אני חושבת שהבעיה הגדולה ביותר – שנתניהו הפך מנכס בליכוד לנטל".

ינון: אז מה אתם רוצים?
"אני חושבת שאפשר להקים מחר בבוקר ממשלה של 18 שרים".

ינון: אבל יש ראש ממשלה.
"ראש ממשלה שנכשל בכל פרמטר בהיבט הכלכלי".

ינון: עם מי תקימו ממשלה?; בן: איך עושים את זה?
"כל וריאציה אחרת בהרכב פוליטי שביבי לא מוביל את המדינה הזאת ל-באמת כאוס".

ינון: זה 'לה לה לנד'. יש ביבי, את מדברת על מציאות בלי ביבי.
"לא, לא".

בן: הייתה לנו שיחה מקודם על בגין, זה ההבדל. בגין נכשל, לקח את הכשלון של לבנון עליו והלך. הליכוד נשאר בשלטון עם שמיר, שום דבר רע לא קרה.
"אני גדלתי בעפולה במקום שהליכוד היה מאוד נוכח, הליכוד הקלאסי. אני חושבת שהליכוד איבד את הדרך, לא רק ביבי, גם כל מי שסביבו שחושב שדרך ההתנהלות וראש ממשלה עם 3 כתבי אישום שבינואר יושב על כס הנאשמים - משהו השתבש בדרך. במדינה דמוקרטית הלכנו לבחירות ובחרנו, היינו טרום קורונה, כל ה'פייק' שהוא יודע לנהל את העולם גם בבריאות גם בכלכלה וגם בביטחון – לפנים, לפרצוף של כולם. איבוד ערכים, נורמות, דוגמה אישית".

ינון: אבל היו בחירות.
"ומאז אנחנו רק בהתדרדרות מוחלטת".

ינון: לא ניצחתם, יש ממשלה, ממשיכים הלאה. אני לא מבין, לשמאל אין אחריות דמוקרטית?; בן: מותר למחות במחאה דמוקרטית.
"תראה את הגשרים בכול הארץ, אנחנו שם. זה משקף את הציבור, לא רבע".