המתיחות בקואליציה סביב סוגיית התקציב נמשכת. בצל ניסיונותיו של השר אריה דרעי לגשר בין המפלגות הגדולות, תקפו היום (שלישי) בליכוד את מפלגתו של גנץ. במסגרת זו, טענה השרה גילה גמליאל בראיון בגלי צה"ל כי "כחול לבן הפכו לנטל על הממשלה". 

לדבריה, "בני גנץ רואה הכל מתוך הראייה הפוליטית הצרה שלו. זה חוסר הניסיון, חוסר ההבנה וחוסר היכולת שלו לראות מעבר - זה מקומם".  בכחול לבן מיהרו לענות, והגיבו בציוץ בחשבון הטוויטר של המפלגה: "ישראל צריכה תקציב לשנת 2021. לא תקציב לתקופת החגים". 

שרת העלייה והקליטה מטעם כחול לבן, פנינה תמנו שטה, אמרה: "הליכוד חושב שממשלת ישראל זה עסק פרטי ומדרדר את המערכת הפוליטית לבחירות. מוטב שיתעוררו, הם בממשלת אחדות וחתומים על הסכם קואלציוני. בלי כחול לבן לא היתה כאן ממשלה. צריך תקציב ארוך טווח שנותן וודאות".

ואולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום במהלך סיור בחמ"ל פיקוד העורך כי אין ברצונו לפרק את הממשלה. זאת, לאחר שאתמול הבהיר בישיבת סיעת הליכוד כי יש צורך להעביר תקציב חד שנתי בהקדם.

כאמור, בימים אלה המפלגות החרדיות מבצעות ניסיונות גישור בין הליכוד וכחול לבן בנושא אישור התקציב, במטרה למנוע בחירות. ביהדות התורה הבהירו כי במידה והתקציב החד-שנתי יוביל לבחירות, הסיעה תתנגד לו.

יו״ר ש״ס דרעי אמר אמש בראיון לחדשות 12: ״אמרתי היום גם לרה״מ וגם לגנץ - עם ישראל לא יסלח לנו לעולם אם נלך לבחירות. אני מנסה בכל דרך למצוא פשרה ופתרונות. עבדנו קשה להקים את הממשלה הזאת, לא ניתן לפרק אותה. אני לא מכיר ממשלת ימין של 61 מנדטים בימים אלו, איש לא דיבר איתי על דבר כזה. יש לנו ממשלה טובה ואני יעשה הכל להשאיר אותה״.