סדי בן שטרית, ממובילי הפגנות המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM אודות הוויכוח הציבורי בנוגע להפגנות.

מה אתה אומר על הדברים?
"אני, בא לי לקלל מעכשיו עד מחרתיים, זה מה שאני רוצה, אבל אני לא עושה את זה. שאלת, אני עונה. בא בן אדם, שופך שטויות ברצף מטורף, מכפיש את המיטב של מדינת ישראל. אני לא מדבר עליי, אני לא מהמיטב. אבל החבר'ה שבאים להפגין כל מוצ"ש, כל יום שישי וכל יום חמישי בבלפור וגם במשך כל השבוע. אני לפחות ארבע פעמים בשבוע שם, והחבר'ה הכי טובים שקיימים במדינת ישראל, זה לא שמאל והדיבור הזה של שמאל-ימין זה הדבר הכי מטומטם ששמעתי. כי בתוך המחאה יש ימנים, יש מצביעי ליכוד, יש חרדים, ויש חובשי כיפות".

הגענו ל-2%.
"השמאל-ימין זה לא הדבר, אנחנו לא מעניין אותנו שמאל-ימין, אנחנו רוצים שבן אדם מושחת, אנחנו מפגינים בעד מוסר, זהו. לא שמאל לא ימין, ישר. אנחנו מפגינם בעד מוסר, בנימין נתניהו דרדר את מדינת ישראל לבית שימוש מוסרי".

יש שם תערובת של הרבה מאוד ארגונים ויחידים, נגד שחיתות, נגד הכיבוש, נגד האבטלה. יש מגוון גדול ואין הנהגה מאוחדת, למה אתה אומר זה לא שמאל? אולי חלק גם שמאל?
"אין לי בעיה עם זה, מה שאני אומר".

למה אתם מפחדים מהמילה שמאל?
"אני לא מפחד מזה, אני ממש לא מפחד מזה. בשבילי אחמד טיבי הוא פי 800 מביבי. אם היה צריך לבחור מי יהיה רה"מ - אחמד טיבי יעשה טוב למדינת ישראל פי 1,000 מביבי. חבר'ה, אתם נטרפתם".

בן: עשית נזק עצום למחאה, מה לעשות, אי אפשר לסגור את הפה לאנשים; אריה: זה לגיטימי; בן: זה ישאיר אותו עם עוד שלושה אנשים. הבעיה עם השמאל.
"עוד פעם אתה חוזר לשמאל".

אני צורח שזה לא שמאל, הבעיה היא שרה"מ הפך את המילה שמאל לנרדפת למילה בוגד, זה קללה כיום.
"נכון".

מי מתופף בתופים 'הוא בוגד'?
"הלו חבר'ה, ביבי נתניהו בוגד במדינת ישראל. חברים, תפסיקו את כל סיפורי הסבתא, ביבי נתניהו הוא הבוגד הכי גדול במדינת ישראל. בגד, בגד, בגד, הוא סחר בביטחון המדינה. אתם יכולים להפוך את זה איך שאתם רוצים וכמה שאתם רוצים".

בן: אתה יודע שהעונש על בגידה הוא מוות?; אריה: או מאסר עולם.
"איך יכול להית שהאדם לא נחקר בנושא הצוללות?"

אני אגיד לך למה אתה עושה נזק, מתוך כל הכוונות הטובות והטהורות - נזק כבד שבגללו רוב העם לא יצטרף. המילה בוגד, נכווינו איתה קשות מאז רצח רבין, העונש עליה הוא מוות. יש המון דרכים להעביר את המסר, אני היו מאלה שפרסמו את פרשת הצוללות, זה סיפור השחיתות הכי גדול, בלי לצעוק שהוא בוגד.
"אתם אומרים עכשיו, 'בואו לא נגיד את האמת, בואו נייפה אותה, בואו נדבר במילים עדינות ונעימות כדי שאנשים...'".

הוא אומר שיהיה משפט והוא שייקבע.
"אבל הבן אדם הזה הרס, הוא שם את אוחנה כשר משפטים, למה? למה תגיד לי אתם, בחייאת ראבקום, בשביל מה את אוחנה שר משפטים?"

אוחנה זה רפש, זה זלזול במדינה, כל מה שהוא עושה, כל השחיתות, אבל אתה נותן גול עצמי מטורף בזה שאתה קורא לו בוגד. אתה לא מבין את זה.
"אני, בוא תשמע אני בסך הכול, אתם צריכים להבין עוד דבר. אתם לוקחים אותי כאילו אני מוביל חברתי או מוביל מחאה, אני לא. אני סדי בן שטרית אזרח פשוט במדינת ישראל, שיצא במקרה שאני בן דודו של השר אוחנה. האידיוט הזה בא ושם אותי בפרונט ואמר 'זה הבן דודה שלי עצור'. אף פעם לא אמרתי שאני בן דוד שלו".

למה הצבעת ליכוד?
"אני הצבעתי ליכוד? אני?".

אתה איש שמאל?
"אני הדבר הכי נורא שעשיתי בחיים שלי זה שבמערכת בחירות האחרונה הצבעתי עבודה. זה הדבר הכי נורא שעשיתי בחיים שלי".