המשטרה עדכנה הערב (שלישי) כי בתום חקירה עלה כי מי שעומדת מאחורי הפרסום הקורא לפגיעה בראש הממשלה, תחת שם המשתמש "dana ron", היא תושבת חוץ, שאינה מתגוררת בישראל מזה זמן רב.

נתניהו מסר בתגובה להודעת המשטרה: "אני מודה למשטרת ישראל על איתור המשתמשת שהסיתה נגדי בפייסבוק ומקווה שימצו איתה את הדין. הסתה לרצח - מחוץ לתחום. אני אפילו לא מצפה להתנצלות מהתקשורת שטענה שמדובר ב״בוט״ שאני הפעלתי, אבל אני כן מצפה ממנהיגי השמאל לפיד ועודה שיגנו את ההסתה הנוראית הזאת".

כזכור, יחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה פתחה בשבוע שעבר בבדיקת היוזר הפיקטיבי שבאמצעותו פורסם פוסט מאיים הקורא לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו: "דיקטטורים צריך להוריד בכדור". זאת בעקבות הודעת פייסבוק מוקדם יותר היום לפיה החשבון Dana Ron, אשר ממנו נכתבו איומים על חיי ראש הממשלה הוסר מהרשת החברתית, לאחר שהתברר כי הוא מזויף.

בהודעת החברה נכתב: "מבדיקה שערכו הצוותים הגלובליים שלנו בחו״ל עולה כי החשבון המדובר הינו חשבון פיקטיבי ועל כן הוא הוסר לאלתר מן הפלטפורמה. כמו כן התגובה עצמה מפרה את המדיניות שלנו סביב קריאה לאלימות ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה".

מקורבי רה"מ מסרו אז בתגובה: "אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו. אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור".