ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יוזם מהלך להעברת 400 מיליון ש"ח לישיבות, על מנת לרכך את התנגדותן של המפלגות החרדיות לקיום בחירות - כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 12.

בדיווח נטען כי החרדים מתנגדים לבחירות מכיוון שהם חייבים כסף לישיבות במסגרת התקציב. גורמים ביהדות התורה אמרו: "400 מיליון השקלים האלה הם עזרה ראשונה לישיבות שמשוועות לתקציב, המינימום שאנחנו יכולים להסתדר איתו. נמשיך להתנגד לבחירות גם אם נקבל את הכסף הזה, אבל זה יסייע 'להוריד אותן בגרון' ולמנוע מאיתנו לעשות מהלכים קיצוניים כדי למנוע בחירות". מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הדיווח לא נכון, נתניהו מתנגד לבחירות".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, פרסם תגובה: "סוגיה זו לא הובאה בפני היועמ"ש להתייחסותו. היועץ המשפטי לממשלה לא נדרש לדברים וממילא לא חיווה דעתו בעניין האמור".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בתגובה לדיווח: "התוספת של 400 מיליון ש"ח למפלגות החרדיות בעת הזו זה לא תקציב לישיבות, אלא כניעה לדרעי ולליצמן ושוחד בחירות".

בתוך כך, בחדשות 13 דווח הערב כי בסביבת ראש הממשלה החלופי, בני גנץ, חקרו האם אפשר להעביר חוק שיפסול את נתניהו לפני פיזור הכנסת. זה חוק המגדר כקשה ובעייתי, אבל נטען כי כחול לבן יכולה לטעון כי רה"מ התנער מכל ההסכמים מולם, וכי יש להם ח"כים שיכולים לתמוך במהלך הזה. הדבר תלוי מאד במה שיקרה מחר - ההצבעה על חקירת הצוללות וההצבעה על פסקת ההתגברות. אם הליכוד יתמכו בפסקת ההתגברות, כמעט בטוח שכחול לבן ינסו להניע את החקיקה הזו כדי להפחיד את נתניהו. אם הם יימנעו - גם כחול לבן יימנעו בהצעה על חקירת פרשת הצוללות.