משיב אש: יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, נשא היום (רביעי) דברים במהלך דיון בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלכו תקף האחרון את חברי הכנסת שביקרו את התנהלותו לאורך משבר הקורונה. בפתח דבריו אמר לפיד: "אנחנו שילמנו על הכיסא שעליו אתה יושב עכשיו, הוא לא שלך - אלא של כל אזרחי ישראל".

"המפגינים באים לבלפור כי הם בעלי הבית - זה הבית שלהם, הם הגיעו כדי להגיד לך שהחוזה נגמר. הם לא יפטרו אותך כי הם שמאלנים, אנרכיסטים, מפיצי מחלות, או כל אחד מהשמות המכוערים שבהם קראת להם. הם יפטרו אותך בגלל סיבה פשוטה בהרבה - כי אתה עושה עבודה לא טובה. פעם עשית, אתה כבר לא. הם יפטרו אותך בגלל הכלכלה, ובגלל שהם לא יכולים לסבול את מה שאתה מעולל למערכת הפוליטית. הם יפטרו אותך כי צעירים בני 30 לא רוצים לחזור לגור אצל ההורים", הוסיף.

"יש איזו נקודה שהשיווק נעצר. אפילו אלוף העולם בשיווק – ואתה אלוף העולם בשיווק, אבל אתה לא יכול למכור לאנשים חולים שהם בריאים. לא יכול לשכנע מובטלים שיש להם עבודה. לא יכול לגרום לאנשים שאין להם כסף, לחשוב שיש להם כסף. אין להם. כי נכשלת. נכשלת בטיפול במחלה. נכשלת בטיפול בכלכלה. נכשלת בטיפול באבטלה", אמר. 

הפגנות בגן צ'ארלס קלור בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות בגן צ'ארלס קלור בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

"במשך שנים אמרת לנו, שההצלחה הישראלית זה לא הפקידים, זה לא המשפטנים, זה לא אנשי העסקים, זה לא הכלכלנים – זה רק אני. תסתכלו עלי, אני לבד. אין לי צוות, אין אף אחד אחר שמגיע לו קרדיט. אני מנהל את המערכת, ההצלחה היא רק שלי. אני, אני ואני. אז עכשיו – הכשלון הוא רק שלך. זה לא הפקידים, זה לא המשפטנים, זה לא המגזר העיסקי וזה לא המפגינים", המשיך לפיד.

"המשבר הזה בא לכולנו בזמן רע, אבל לך הוא בא בזמן הכי גרוע. אחרי 14 שנה שאתה ראש ממשלה, בשיא העייפות, בתוך מלחמה משפטית על חייךף בדיוק כשהדמוקרטיה נראית לך כמו משהו מנג'ס שאין לך כוח אליו. אפשר להבין את זה, אבל אסור לקבל את זה. בטח לא עכשיו. בטח לא בתוך משבר שהולך וגדל לנגד עינינו", ציין. 

בתוך כך, עקץ את ראש הממשלה ופנה אליו ישירות: "אני אגיד לך משהו שידהים אותך. שמנוגד לכל האינסטינקטים שלך. אם אני אהיה ראש ממשלה, ותהיה בעיה שקשורה לאיראן, אתה יודע למי אני אתקשר? אליך. עם כל חילוקי הדיעות. עם כל הדם הרע. אני אתקשר אליך כדי לשמוע מה דעתך. אני חושב שאתה מבין בזה, ואני ארצה להקשיב לדעתך. מדינת ישראל היא מעל הפוליטיקה, מל הקרדיטים ומעל כולנו". 

לסיום אמר לפיד: "המפגינים האלה הם לא הזויים ולא מוזרים, הם נהדרים. הם האנשים הכי טובים בארץ. הם באו להזכיר לך שהם הבוסים שלך, והבוסים שלך מאוד לא מרוצים. הם מדברים על ריפוי מהמחלה, ריפוי לכלכלה, ריפוי לניתוק ולשחיתות וגם לעם ישראל, לחברה הישראלית. הסתובבתי בין המפגינים, והבנתי מה מפחיד אותך כל כך. הולדתה של התקווה. פעם ראשונה מהרבה זמן, שאנשים מחייכים מאחורי המסיכות. התקווה נולדה מחדש. המפגינים האלה, שאתה אתמול קראת להם "הזויים" ו"מוזרים", גילו מחדש את הכוח של הביחד. הם גילו שאם הם צועקים ביחד, שומעים אותם. שאם הם באים יחד, רואים אותם. הם לא ביחד נגד, אלא בעד. זו התאגדות סביב החיובי. בעד יושר וערבות הדדית, בעד ממשלה שעובדת בשבילנו, בעד אהבת הארץ".