יו"ר ימינה נפתלי בנט, שחובק בימים אלו את ספסלי האופוזיציה, התראיין היום (רביעי) לחדשות 12 וביקר בחריפות את התנהלות הממשלה והעומד בראשה בהתמודדותם עם משבר הקורונה.

בתגובה לדיווחים לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו דחף להטיל סגר נוסף בישיבת קבינט הקורונה, אמר בנט נחרצות: "אי אפשר להעלות על הדעת סגר נוסף, עד שלא יוקם מערך אימתני למנוע את הגל השלישי. אין צורך כרגע בסגר, מה שצריך זה יעד עם לוח זמנים, כמו התוכנית שהגשתי כבר בסוף מרץ לראש הממשלה נתניהו. צריך לתת ודאות לאזרחי ישראל".

על פרויקטור הקורונה רוני גמזו ותוכניתו להורדת התחלואה אמר בנט: "גמזו אימץ תוכנית שדומה מאוד לתוכנית שאני הגשתי. קורא לממשלה לראש הממשלה ולראש הממשלה החליפי - תנו לגמזו לעבוד ותנו לו גב".

לדידו, "יש שני דברים שצריך לעשות בתוך שבוע. הראשון - לאשר תוכנית סדורה עם לו"ז שכוללת הגדלת מספר הבדיקות היומי למאה אלף, חיזוק מערך החקירות האפידמיולוגיות והשתלטות על המגפה. שנית - להעביר תקציב. לא משנה אם חד או דו שנתי, לקחת מה שיש ולהעביר אותו בדחיפות". 

בנט נשאל על דעתו לגבי התקציב, הסיפוח ונושאים נוספים שהעסיקו את הממשלה לאחרונה, והשיב כי "אם זה לא פרנסה - לא מעניין". הוא אף טען כי סדר העדיפויות של הממשלה לקוי ואמר: "אם הממשלה הייתה עושה משהו בעניין הקורונה היה אפשר לדבר על דברים אחרים. הממשלה עסוקה כל היום בלריב אחד עם השני במקום לצלול לעולמות הפרנסה. אני אומר תמיד אמת והאמת היא שהממשלה צריכה לעזוב הכל ולעבוד 24/7, גם בשבת, כמו שאני עבדתי בשבת כשהייתי שר ביטחון, זה פיקוח נפש".

לסיום, נשאל בנט אם יסכים להיכנס לממשלת 61 מנדטים בראשות נתניהו במידה והממשלה תתפרק סביב סוגיית התקציב, והשיב נחרצות: "אם נתניהו יציע לי דבר כזה, אני עונה לו 'אדוני ראש הממשלה, תיכנס לחדר עם גנץ ותסדירו את הגנון ביניכם. שאחד מכם יתקפל ויירד מהעץ'. זה לא משנה אם התקציב יהיה חד או דו שנתי, צריך להעביר תקציב עכשיו ולהזרים כסף לארגונים כמו הילה וער"ן, עזרה ראשונה לנפש, שעוזרים לצעירים שתכף מתאבדים ואין להם כסף כרגע להמשיך לפעול". 

"אין לנתניהו ממשלת 61, על איזה ממשלה אתה מדבר", המשיך בנט. "גם אם נתניהו יציע לי להיות שר ביטחון אומר לו 'תעביר קודם תקציב ואחכ נדבר פוליטיקה'. אני לא אהיה דרגש לפתור את הבעיות שלהם, אם הם רוצים גננת נשכור גננת".