על רקע המחלוקת בין כחול לבן לליכוד בנוגע לתקציב המדינה, ואחרי שדווח כי גורמים בקואליציה העבירו בימים האחרונים למקורביו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ הצעת פשרה שנועדה למנוע את פיזור הכנסת בסוף החודש, אמר שר האוצר ישראל כ"ץ הבוקר (חמישי) בראיון לגל"צ' כי "כי אפשר להעביר את התקציב רק בממשלה. נגיש אותו לכנסת לתחילת דיונים ואז יהיה ניתן להאריך את המועד האחרון". בנוסף התייחס כ"ץ לדיווח לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לשר האוצר לשעבר משה כחלון להיות "פרויקטור כלכלי": "אף אחד לא ממנה לי פרויקטור".

בנוגע למחלוקת בסוגיית התקציב אמר השר, כי "החשב הכללי גמיש ביכולת שלו. אני פעלתי לפי הסיכומים כדי להקצות כספים להגנה והמיגון של ילדים בית הספר.שר החינוך יואב גלנט הולך היום להעביר את זה בוועדת הכספים. מתוך התקציב הקיים אפשר להקצות סכומים, כי אין מאיפה לקחת".

לדבריו, "אפשר לרווח אותו לכיוון אוקטובר. זו הצעה לפשרה. נעביר אותו בממשלה ואז ננסה לקדם אותו בכנסת. אני שכנעתי את רה"מ  שצריך תקציב חד-שנתי".

אתם מפרים את ההסכם הקואליציוני עם כחול לבן.
"כולם יודעים, גם בני גנץ, שהוא לא יוכל לעבור עד ה-25 באוגוסט. אם לא ימצאו הסדר חדש אנחנו נתגלגל לבחירות". 

כ"ץ סיפר כי הוא ישב "במאות שעות של דיונים כדי להכין את חוקי התקציב. אי אשר לחלק מאות מיליארדים לאנשים ומצד שני להשית עליהם גזרות".

נראה שנתניהו רוצה ללכת לבחירות ואתה עושה את זה בשבילו.
"אני לא עושה כלום עבור אף אחד. המסקנה הייתה שצריך לפעול בצורה שונה. החלטנו לעשות דברים שמתאימים לתקופה של היום ולא למה שהיה בחודש מרץ. לתקציב דו שנתי יש משמעות פוליטית כי אז עד מרץ 2022 הממשלה לא תוכל ליפול".

עוד אמר כ"ץ, כי "נלך בדרך שהצעתי, שהיא פשרה. המדינה לא צריכה בחירות אלא עשייה. אני מגבש סופית תוכנית שיש בה מיליארד וחצי שקלים עם סיוע להייטק, תשתיות ביוב, כבישים, נכים, עובדות סוציאליות".

יש שם את ה-400 מיליון שקלים לחרדים?
"לא".

אבל הבטחתם להם כדי להרגיע את החששות שלהם.
"אף אחד לא הבטיח. אין סעיף כזה. אף אחד לא הביא סעיף להעברת 400 מיליון שקלים לבני הישיבות מחוץ לתקציב. אני לא מסכים לשום מהלך עוקף תקציב, מלבד מערכת הביטחון".
 
אין שום מהלך עוקף תקציב?
"פירטתי לכם את רשימת הדברים. אין סעיף שמכניס דברים אחרים".

לא העליב אותך שנתניהו הציע לכחלון  להיות פרויקטור כלכלי?
"אני שר האוצר, יש לי את הסמכויות שלי לפי החוק, אני נהנה מתמיכה ציבורית. אני עובד עם ראש הממשלה. כל חוק שלי מקבל תמיכה או עובר פה אחד. ישבתי שלשום עם נציגי כחול לבן כדי שיהיה תיאום. אף אחד לא ממנה לי פרויקטור".