הממשלה אישרה היום (חמישי) במשאל טלפוני את החלטת קבינט הקורונה לפיה יבוטלו ההגבלות שהוטלו על פתיחת עסקים ושהייה בגני שעשועים ציבוריים בסופי השבוע.

בהחלטת הממשלה נכתב: "במסגרת בחינה מחודשת של מכלול ההגבלות הקיימות כיום, נמצא כי אין הצדקה למשיך בהגבלות על פעילותם של חנויות ועסקים בסופי השבוע. נוכח המחיר שיש להגבלה זו על פעילות הכלכלה והמשק הוחלט לבטלה כעת ולא להמתין להתקנת תקנות חלופיות. כמו כן, מוצע לבטל את סעיף העונשין המתייחס לפתיחה ולשהייה במקומות אלו בסופי השבוע". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו (צילום: טל שחר)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו (צילום: טל שחר)

כזכור, קבינט הקורונה התכנס אמש כדי לדון באפשרויות הסגר הניצבות על הפרק ברקע התחלואה הגבוהה בקורונה ולשמוע את ההמלצות שגיבש פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו. בתום ארבע שעות וחצי של דיון הוחלט כי המגבלות על סופי השבוע יבוטלו בהתאם לעמדתו של גמזו, וכי יגובש מתווה לפתיחת השמיים באמצע החודש, עליו יהיו אמונים שר החוץ גבי אשכנזי, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב. 

בתחילת הדיון הציג פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו בפני הקבינט את הצעתו להורדת התחלואה עד ה-1 בספטמבר, כאשר לשיטתו הוא אינו תומך בסגר כללי, אלא בהתערבויות בערים אדומות בלבד. ההתערבות תתבצע בכל מקום בהתאם לשיעור ההדבקה, ותכלול בדיקות, מגבלות ואת מעורבותו של פיקוד העורף. הצעה אחרת שעלתה היא הסגרים בשעות הלילה.

גמזו אמר כי "אף מדינה בעולם ברמת תחלואה גבוהה כמו בישראל לא מטפלת בתחלואה ללא סגר. ממשלת ישראל רגישה למצב החברתי-כלכלי העדין ולקשיים של הציבור, ולכן נתנה בי אמון בדרך שאינה כוללת סגר מלא. זאת כנראה הזדמנות אחרונה לקו של מתינות. במידה והתחלואה לא תרד תוך שבועיים - נאלץ לשקול הגבלות כולל אפשרות של הסגר מקומי או ארצי". 

החלטת הממשלה על הסרת המגבלות בסופי השבוע by maariv on Scribd