המחאה בבירה: המשטרה עצרה במהלך הלילה שלושה מפגינים שהשתתפו במחאה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, ופיזרה מאות אחרים. בתוך כך, פקחים מעיריית ירושלים הגיעו הבוקר (ראשון), מאובטחים בשוטרים, למאהל המחאה בגן העצמאות בעיר על מנת לפנותו, אך נתקלו בהתנגדות מצד המוחים. במהלך האירוע נעצר חשוד בהפרת הסדר ובגין החזקת סכין.

בהודעת המשטרה מהלילה נמסר: "לאחר שחלק גדול מהמפגינים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר והמשיך לחסום את צירי התנועה, תוך התעלמות מהקריאות החוזרות של המשטרה, להתפזר באופן עצמאי. כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה".

ההפגנה בכיכר פריז בירושלים

כזכור, אלפים השתתפו אמש בהפגנות שנערכו במספר מוקדים, במסגרת המחאה המתמשכת נגד הממשלה והעומד בראשה. במקביל להפגנות שנערכו מול מעון רה"מ בבלפור ומול ביתו בקיסריה, גם מחאת הדגלים השחורים נערכה זה השבוע השביעי עם מאות מוחים בכ-250 גשרים ברחבי הארץ. 

אלפים בהפגנה בבלפור (צילום: הדגלים השחורים)

ממארגני מחאת קריים מיניסטר נמסר: "מעל עשרים אלף מפגינים בבלפור בשעה זו והשיא עוד לפנינו. תשובה ניצחת לנתניהו ולמעריצו הנתעב אברושמי. נהיה כאן כל מוצ"ש, לא נירתע ולא ניתן להסתה ולאלימות לנצח".

מהמשטרה נמסר כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין.

אירוע חריג אירע במהלך הפגנת מחאה בכיכר התיירות באילת, שם דווח על רכב שעבר במקום וריסס גז מדמיע באוויר. בשלב זה לא דווח על נפגעים שנזקקו טיפול רפואי. משטרת ישראל פתחה בבדיקת האירוע. בחדשות 12 דווח על ניסיון של צעיר לתקוף מפגינים שרוסן במהירות. 

מפגינים בבלפור (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
מפגינים בבלפור (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

מפגינים בבלפור (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
מפגינים בבלפור (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

מפגינים בבלפור (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
מפגינים בבלפור (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

לפי הערכות המארגנים, עשרות אלפים היו צפויים להגיע למתחם שמול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשכונת רחביה שבירושלים, זאת לאחר שבשבוע שעבר השתתפו במחאה יותר מעשרת אלפים אנשים. המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון ועזה עד כיכר פריז, צומת כיכר פריז, קרן היסוד, קינג ג'ורג' ורחוב אגרון.

מפגן מחאה יוצא דופן נערך גם בנחל החצבני, שם שיירת סירות שטה אחרי שלט "מנותקים נמאסתם".

ממחאת הדגלים השחורים נמסר כי יותר מ-40 אלף איש  אישרו השתתפות ומגיעים לגשרים ברחבי הארץ במפגן מחאה שקורא לנתניהו: "נכשלת, תתפטר!". מהארגון נמסר: "זהו השבוע השביעי ברציפות שעשרות אלפי אזרחיות ואזרחים מצטרפים לקריאה לנתניהו לארוז את חפציו ולהתפטר אחרי הכשלון המוחלט שלו בטיפול במשבר הבריאותי, לפני שיגרור אותנו לטעות היסטורית".

"במקום למנוע גל שני נתניהו עסק בהטבות מס למשפחתו ולו. במקום להשקיע בבתי החולים נתניהו הסית. זהי שעת חירום עבור מדינת ישראל, האזרחים והאזרחיות שיצאו היום קובעים שזמנו של נתניהו תם. אין סיבה ללכת לבחירות, שנבחרי הציבור יתכנסו וישביעו ממשלה שתהיה עסוקה בפתרון המשבר ולא בהיחלצות מכתבי אישום".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "המחאה הולכת ומתעצמת כי היא צודקת ובאה מהבטן והלב. משפחות עם ילדים על הגשרים אומרות זו המדינה שלנו. אף אחד לא יקח אותה מאיתנו. אף אחד לא יתעלם מהקול שלנו. בבלפור יושב ראש ממשלה מנותק עם שלושה כתבי אישום. הוא נכשל כשלון מוחלט בתפקיד הכי בסיסי שלו: שמירה על הבריאות ועל הבטחון הכלכלי של אזרחי ישראל. ממשלת המנותקים צריכה ללכת הביתה".