ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במהלך ראיון שישודר הערב (שני) בערוץ 20 להתפתחויות הביטחוניות האחרונות, ואמר כי "החמאס וארגוני הטרור למדו וראו מה קרה בפעמים קודמות ואני מציע להם לזכור את הלקח הזה". הוא הוסיף: "אני לא אתן לתקיפות נגד מדינת ישראל. נפעל בכל הכוח ואנחנו עושים את זה ברדיוס של 360 מעלות, קרוב ורחוק".

נתניהו מתייחס בראיון בערוץ 20 למתיחות הביטחונית

בהמשך הראיון נשאל האם יו"ר כחול לבן בני גנץ יהיה ראש הממשלה, והשיג כי הדבר תלוי בו. "אם הוא יפסיק לכהן כראש סיעה שהיא ממשלה בתוך ממשלה, ממשלה נגד הממשלה, שמתעמתת איתנו בכל דבר ושמעכבת את התקציב, וגם דברים אחרים שאנחנו צריכים לעשות כרגע, אם הוא יפסיק עם זה אז הוא יהיה ראש ממשלה", הסביר והדגיש: "אם לא זה יתפרק מאליו. אני מנסה למנוע את זה כרגע".

ראש הממשלה נתניהו מגיב לגנץ בראיון בערוץ 20

בהמשך נשאל על הצעת החוק של ח"כ יאיר לפיד, לפיה אדם שהורשע בפלילים לא יוכל לכהן כרה"מ, והגדיר אותה: "הצעה צפון קוריאנית". בהמשך התייחס לעלייה של ח"כ נפתלי בנט בסקרים, והודה כי ישמח אם ייכנס לממשלה: "קל מאוד להיות ביציע, קשה יותר להיות במגרש. בנט הוא מלך בסקרים, ראינו מה קורה ברגע האמת".

נתניהו מתייחס לנושא התקציב בראיון בערוץ 20

מוקדם יותר היום, נתניהו הגיע לכנס "מנהיגות במשבר הקורונה" של מרכז השלטון המקומי, סיפר על היערכות הממשלה להתמודדות עם הגל השני של הקורונה והתייחס למתיחות הפוליטית: "אני חושב שצריך לעשות כל מאמץ להימנע מבחירות ולייצב את הממשלה, כדי להיאבק בקורונה ולהילחם למען פתיחת הכלכלה".

"התכנסנו כאן יחד כדי לרתום את כל הכוחות להילחם בקורונה", פתח ראש הממשלה את דבריו. "וגם כדי להאציל סמכויות אל הרשויות המקומיות. לתת לכם, שעומדים בקו החזית וגם נושאים באחריות, עוד סמכויות לפעול, כדי לתת לכם את היכולת לקבל החלטות בזמן. זו ההחלטה החשובה ביותר שאנו מדווחים עליה היום".

נאום נתניהו במליאה

"צריך להגיד את האמת", המשיך נתניהו. "בממשלה הקודמת, שהיתה יותר רזה ויעילה, קיבלנו החלטות נכונות וקיבלנו אותן בזמן וזה עזר להתגבר על הגל הראשון של הקורונה. גם בממשלה הזו, שהיא יותר מורכבת, קיבלנו החלטות נכונות: 99% מאזרחי ישראל כבר קיבלו את המענקים, הארכנו את תקופת דמי האבטלה, אתמול גם פתחנו את עולם התרבות באופן מדורג ואחראי".

"כל אלו דברים חשובים שיש להמשיך בהם, ולכן בשביל זה צריך לייצב את הממשלה", הדגיש נתניהו. "לכן, כשפנה אליי אתמול חברנו צבי האוזר מסיעת "דרך ארץ" ואמר לי 'תן עוד הזדמנות לנסות להגיע לייצוב המערכת כדי להמשיך לפעול גנד הקורונה' אמרתי שאני מוכן כי אני חושב שצריך לעשות כל מאמץ להימנע מבחירות, לייצב את הממשלה, להיאבק בקורונה ולהילחם למען פתיחת הכלכלה".

גם ראש המל"ל, מאיר בן שבת, נשאר דברים בכנס, ואמר: "התחלואה ממשיכה להיות גבוהה. המצב יציב, אבל לא טוב. אי אפשר להמשיך לחיות ברמה גבוהה של תחלואה, משום שהיא מביאה לעלייה במקרי המוות ושוחקת את מערכת הבריאות שלנו. הזמן לא פועל לטובתנו. החלופה המועדפת על כולנו היא להוריד את התחלואה ללא הגבלות נוספות. זו אינה חלופה תיאורטית, זו אפשרות. הקפדה על שמירת מרחק וצמצום התקהלויות יביאו להורדת רמת התחלואה. אם לא נצליח בדרך הזו לא יהיה מנוס מלנקוט צעדים ארציים".

אחריו דיבר שר הפנים אריה דרעי, והודה: "אנחנו נמצאים במגפה שמתפשטת בכל הארץ. אחרי הגל הראשון לקחתי על עצמי את האחריות למגזר החרדי. כנראה שפתחנו מהר מדי, ואנחנו משלמים היום את המחיר. אנחנו לא רוצים לסגור את המשק. כבר לפני חודשיים אמרתי שחייבים להעביר את הסמכויות והמשאבים לראשי הרשויות המקומיות".

הפרוייקטור הלאומי למאבק בקורונה, פרופסור רוני גמזו, נשא אף הוא דברים בכנס, ושיבח את מערכת הבריאות: "נכון, ההתמודדות קשה, אבל צריך לומר גם מילה חיובית על אופן ההתמודדות של בתי החולים וקופת החולים. חולים רבים בבית ובמלונית מקבלים טיפול בלתי רגיל". 

בנוסף, הדגיש כי האוכלוסיה הקשישה חייבת להמשיך לשמור על עצמה, כפי שעשתה עד עכשיו ואמר: "המפתח להצלת חולים קשים היא להמשיך לשמור. כל הזמן להיות מרוכזים ולהימנע ממצב שצעירים מדביקים קשישים".