שר הביטחון ורה"מ החליפי, בני גנץ, התייחס היום (שני) בישיבת סיעת כחול לבן למשבר התקציב, ודרש מרה"מ בנימין נתניהו לאשר תוך 24 שעות את דחייתו. גנץ אמר בנאומו: "מי שאוהב את מדינת ישראל לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו. מי שאכפת לו מאזרחי ישראל לא עושה צעדים שיביאו לקריסה כלכלית ובריאותית של רבים מהם בתקופה זו. החלטת הליכוד מאמש להסכים לדחיית אישור התקציב היא אכן חשובה והכרחית למען אזרחי ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אני קורא לך להעביר החלטת ממשלה עוד היום לדון ולאשר בתוך 100 ימים את תקציב המדינה".

נתניהו הגיב לדברי גנץ ואמר: "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אפילו לא 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן, אפשר להעביר אותו מיד. זה התקציב הנכון למדינת ישראל". בעקבות דברי ראש הממשלה, אמר גורם בכחול לבן כי "העברת תקציב תיקח 45 ימים. נתניהו חשף את הבלוף של עצמו".

כזכור, אתמול דווח כי רה"מ, בנימין נתניהו, הסכים עקרונית להצעת ח"כ יועז הנדל להעברת חוק לדחיית התאריך לאישור תקציב המדינה. היום התייחס לכך גנץ בישיבת הסיעה. עוד אמר גנץ: "בתוך 24 שעות מעכשיו נוכל להשלים את התהליך. הממשלה תאשר עד הערב הצעת חוק ממשלתית לתיקון המועד הנדרש להגשת התקציב, כנסת ישראל תעביר אותה בתוך 24 שעות, וכך בלי טריקים ושטיקים, תאושר ההצעה בקריאה שנייה ושלישית. זה אפשרי, חוקתי, נכון ומוסרי".

יו"ר כחול לבן מתח ביקורת על התנהלות רה"מ בעת האחרונה ואמר: "העברת דחיית התקציב בקריאה טרומית בלבד, לצערי, היא סיפור מעשייה שלא יקויים. מדינת ישראל צריכה וודאות לשנה הבאה - לעצמאים, לאלו שאיבדו את פרנסתם, לבעלי העסקים, לחינוך, לביטחון, גם לרווחה ולתרבות. אני אומר זו - כל צמרת הכלכלה הישראלית אומרת זו, וגם לדעתי רבים מבכירי האוצר. לכל החלטה אחרת אין הסבר ענייני. בחירות בעת הזו, כשיש הסכם שמאפשר אחרת, הן יריקה בפרצוף של 9 מיליון אזרחים". גנץ אמר כי הוא קורא לנתניהו "להסיר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי. במקום פאניקה נאפשר לציבור וודאות, ביטחון ואמון".

לאחר דברי גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, דיבר רה"מ נתניהו בישיבת סיעת הליכוד ואמר: "אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד חצי שנה, צריך להעביר את התקציב החד שנתי במיידית". זה מזרים כסף גם לכיסים של האזרחים, גם לעסקים, זה מוכן וזה מה שצריך להעביר ואפשר לעשות את זה מיד."

נתניהו התייחס להצעת החוק שצפויה להגיש ביום רביעי מפלגת יש עתיד-תל"ם, שתכליתה לאסור את הרכבת הממשלה בידי אדם הנאשם בפלילים ואמר: "אני לא מתרשם מכל החוקים האיראניים והצפון קוריאניים האלה, לרמוס את רצון הבוחר מצד אנשים שלא מסוגלים לנצח בקלפי. בשביל להצליח צריך ממשלה יעילה. בממשלת מעבר יכולנו לקבל החלטות והיא היתה אחידה. לא ממשלה בתוך ממשלה - לא היו איומים. אפילו בממשלה הזו שיותר מורכבת אנחנו עושים דברים גדולים מאוד למען אזרחי ישראל." 

רה"מ התייחס בנאומו גם למשבר הכלכלי ולהתמודדות הממשלה עמו: "אתמול 99 אחוז מהמשפחות עם ילדים ו90 אחוז מהאזרחים קיבלו מענק לכל אזרח. הארכנו את הזכאות לדמי אבטלה ומענקים לעסקים. אתמול פתחנו את עולם התרבות בשטחים פתוחים. יש 8 וחצי מיליארד שיגיעו לאזרחים למטרות כמו הכשרה מקצועית, תשתיות, מקומות עבודה חדשים, סיוע לנזקקים וחיילים משוחררים. הסכום נעצר ע"י ההתנגדות של כחול לבן".