סערת התקציב: שר הכלכלה עמיר פרץ שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב על אירועי הימים האחרונים, ואמר: "זה לא פשוט לעבוד באי וודאות מוחלטת מבחינה פוליטית. ודאי שחוסר היציבות הפוליטית משפיעה גם על ההחלטות הכלכליות ארוכות הטווח שלנו". הוא הוסיף: "אני מקווה שאנחנו יודעים לעבוד כאשר אנחנו מתעלמים מרעשי רקע ומשתדלים להגיע לעיקר".

גנץ קרא לנתניהו לאשר את דחיית התקציב ולא לחכות תוך 24 שעות, זה אכן יקרה?
"ברור לחלוטין שאין הרבה זמן. שבועיים, מתוכם שישה ימי כנסת ואת מכירה את הכנסת, יעל ודאי מכירה את הכנסת, אנחנו חושבים שהגיע הזמן להפסיק לשחק משחקים. יש הצעת חוק של האוזר ויועז הנדל שמציעים לדחות ב-100 יום את תאריך ההכרעה בעניין התקציב. עד ה-24 בחודש אנחנו חייבים להחליט האם יש תקציב מדינה או לא, אין תקציב מדינה? ב-25 לחודש מדינת ישראל הולכת לבחירות שיתקיימו לכל המאוחר ב-25 בנובמבר. אנחנו חושבים שזה דבר נורא מבחינת מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

אתה סומך על המילה של נתניהו? מאמין לו?
"אני לא סומך על המילה שלו, לכן אנחנו רוצים חקיקה מהירה עד מחר בערב. אם אכן רה"מ כפי שהוא מצהיר לא מעוניין לקחת את מדינת ישראל לבחירות, ואני לא מאמין לו לצערי הרב. אני חושב שהוא עושה הכול כדי לקחת את מדינת ישראל לבחירות. לא מאינטרסים כלכלים, מאינטרסים אחרים לחלוטין. ברור לכולם על איזה אינטרסים מדובר. הדבר האחרון שעומד לנגד עיניו זה אינטרסים כלכליים. כאשר את מצביעה על בעיה ואת מצביעה על הפתרון, את מקווה שהפתרון עונה לבעיה. אלא מה? כשאתה מדבר על כך שאתה רוצה תקציב חד שנתי אם לא אתה הולך לבחירות, נניח ואתה הולך לבחירות, הרי הן יסתיימו בנובמבר, עד שתוקם ממשלה אנחנו נמצא את עצמנו בינואר-פברואר. כלומר תקציב 2020 לא יהיה, לא יהיה".

"כל הניסיון לקשור בין המהלכים הפוליטיים של רה"מ לבין שאלת התקציב, זה מהלכים מלאכותיים. הגיע הזמן שאזרחי ישראל יבינו שמה שהמדינה צריכה היום זה תקציב ארוך טווח שכולל את שנת 2021, ואז נוכל לייצב את כל המערכות, כלכלית, ציבורית, פוליטית – כל מה שצריך", הוסיף ב-103FM.

אם זה לא עד מחר הולכים לבחירות?
"אם זה לא קורה עד מחר בחצות כנראה אנחנו בדרך לבחירות חדשות וזה דבר עצוב מאוד".

בהמשך הראיון פרץ התייחס למצב מפלגתו בסקרים האחרונים, ואמר: "איננו חוששים, אנחנו יודעים מה זו מדינת ישראל, לפני שלושה חודשים המצב היה שונה לחלוטין. הדברים משתנים במדינה הזאת במהירות. אנחנו עושים הכול למען המדינה, ידענו שנשלם מחיר כבד, ידענו שבכך שנלך לממשלת האחדות אנחנו נספוג הרבה מאוד ביקורת פוליטית". לדבריו, חשבנו שיהיה מספיק זמן להוכיח שזה היה הדבר הנכון.

עמיר פרץ, איציק שמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
עמיר פרץ, איציק שמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)


"אילו היינו מצליחים להחזיק מעמד בממשלה הזאת שנה-שנתיים, היינו מוכיחים שהצלחנו להחליף את בנימין נתניהו, והצלחנו לעשות דברים טובים עבור העם הזה", הוסיף וסיכם: "אני מניח שהתמונה הייתה מאוזנת, לצערי הרב התמונה היום לא מאוזנת ואני מקווה שהציבור ידע שעשינו זאת רק כדי למנוע בחירות רביעיות וכדי לעשות את הדברים הטובים".