סיעת כחול לבן הודיעה היום (שלישי) כי לא תשתתף מחר בהצבעה על הצעת החוק של יש עתיד – הצעת החוק שתמנע מחבר כנסת עם אישומים פליליים להרכיב ממשלה. בכך, קטנים עוד יותר הסיכויים לכך שהצעת החוק של יש עתיד תעבור בקריאה טרומית. 

מכחול לבן נמסר: ״עמדתנו העקרונית בנושא לא השתנתה ולא תשתנה, אך בעת הזו, מדובר אך ורק בניסיון לערער את יציבותה של המערכת הפוליטית כולה. בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה, אנו בוחרים לעשות הכל כדי למנוע בחירות שיביאו אסון כלכלי על המשק ויקרעו לגזרים את החברה הישראלית". 

"כחול לבן מפצירה בכל סיעות הבית, ובראשן הליכוד, להתעשת ולפעול יחד לטובת אזרחי המדינה, שלא רוצים ולא צריכים עוד טלטלה פוליטית על חשבונם. הגיעה העת לאשר תקציב ארוך טווח, שייתן לציבור ודאות כלכלית שהוא עבורו כאוויר לנשימה. כל מי שינהג אחרת, ההיסטוריה תשפוט אותו כמי שפעל למען עצמו ונגד הציבור הישראלי", אמרו בכחול לבן.  

לפיד יעלה הצעת חוק שתמנע מנתניהו להרכיב ממשלה

חרף הודעת כחול לבן, בליכוד נערכים לקרב של ממש על ההצבעה בטרומית בכנסת על החוק שמקדמת מפלגת יש עתיד, בנוגע למניעת הרכבת ממשלה ממי שמואשם בפלילים. בנוסף, גם להצעת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה. שני הנושאים נמצאים בלב המחלוקת בקואליציה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במהלך סיור בבסיס חיל האוויר למתיחות סביב סוגיית התקציב, ואמר: "צריך להעביר תקציב מיד בעיקר כדי לפתוח את שנת הלימודים. אני לא מקבל אולטימטומים".

בהודעה שהוציא יו"ר סיעת הליכוד ויו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, לחברי הכנסת והשרים של הסיעה, כתב: "המצב מחר מאוד צמוד מבחינת קואליציה-אופוזיציה והחוק נגד רה״מ עולה להצבעה ע״י יש עתיד. יש גם את החוק של האוזר לדחיית מועד אישור התקציב. אין אפשרות להתקזז מחר ואין אפשרות להעדר כולל המבודדים. בע״ה כולם חייבים להתייצב מחר". 

בראיון ל-103FM אמר הבוקר יוזם החוק נגד נתניהו, יאיר לפיד: "אין מצב שנמשוך (את הצעת החוק). אני, הפוליטיקה לימדה אותי - לך עם הערכים והעקרונות שלך, אל תעשה יותר מדי שיקולים פוליטיים. תגיד מה נכון לעשות. כמו שאתה רואה היטב ביומיים האלה, אתה לא מחזק את נתניהו, אתה שם מראה מול המערכת, מול האנשים שמתעסקים היום בתיקים הפלילים שלו, במקום בטיפול בקורונה. לא יסחבו אותי לשיח פוליטי, זה פשוט דבר נכון ערכית. ממילא הכנסת הולכת לפגרה, אז החצי שנה אם תעבור -תעבור. יש לנו עוד הצעת חוק אחת, שאומרת שראש ממשלה עם כתבי אישום לא יכול להוביל את המדינה והשנייה - שהוא לא יכול להקים ממשלה. אנחנו יודעים לפעול, אנחנו מנוסים בזה, יודעים לעבוד".

יושב ראש הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שוחח הבוקר גם הוא עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על המשבר המתמשך בממשלה. הוא העביר ביקורת על התנהלות כחול ולבן בימים האחרונים: "אין שום שיקול אישי של רה"מ ותפסיקו עם זה. זה פשוט שקר". על החוק שמקדם לפיד אמר: "אולי באיראן יש סגנון כזה של עבודה דמוקרטית".