בישראל עדיין מנסים לעכל את תוצאות הבחירות בארצות הברית, ותוהים כיצד יפעל ממשלו החדש של ג'ו ביידן ביחס לסוגיות מפתח במזרח התיכון. במסגרת זו, מופנית תשומת לב רבה לעבר קמלה האריס, מי שתכהן כסגנית הנשיא, ונחשבת כמי שתומכת בפתרון שתי המדינות אך מתנגדת לחרם על ישראל.

האריס, בת לאם ממוצא יהודי ולאב ממוצא ג'מייקני, ביקרה בישראל ב-2017, נפגשה עם ראש הממשלה נתניהו וסיירה בכותל המערבי. את ביקורה החלה בארוחת שבת עם פעילים חברתיים ישראלים, לפני שהמשיכה לביקור בכותל, ביד ושם ובבית המשפט העליון. "זה היה טיול יוצא דופן", סיפרה ראש המועצה היהודית-דמוקרטית של אמריקה, היילי סויפר, שליוותה את האריס בביקורה בארץ. "הייתה לה הזדמנות לאשרר לא רק את הקשר בין ארה"ב לישראל, אלא גם את הקשר בין קליפורניה לישראל". 

סויפר אמרה לאחר מינויה כי היא מאמינה שהאריס "תעניק עדיפות לנושאים שנוגעים למצביעים יהודים, ותפעל במרץ להגן על הערכים שלנו בבית הלבן לצד הנשיא הבא, ג'ו ביידן". לטענתה, היא יודעת "ממקור ראשון" על "התמיכה של האריס ביחסי ישראל-ארה"ב, המחויבות שלה להבטחת גישה לשירותי בריאות וחינוך ברי השגה, חוסר הסובלנות שלה כלפי שנאה, ועל המאמצים שלה להגן על הקהילות הפגיעות ביותר במדינה שלנו".

קמלה האריס, סגנית הנשיא הנבחרת. צילום: רויטרס

סגנית נשיא ארה"ב החדשה נפגשה באותו ביקור גם עם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שהיה הראשון שבירך אותה על מועמדותה וקרא לה "חברה". 

בשנת 2016, בזמן שהתמודדה על מקום בסנאט, היא נשאלה על ידי כלי תקשורת מקליפורניה האם תתמוך בחקיקה נגד ההתנחלויות. בתגובה ענתה האריס, כי "התנאים של כל הסכם בין הישראלים לפלסטינים לא יכולים להיקבע על ידי אחרים בעולם. ארה"ב ובעלות בריתה באירופה ובעולם הערבי יכולות וצריכות לעזור בהגעה להסכם, ביצירת שלום ובהבאת שני הצדדים לשולחן המשא ומתן, אך הישראלים והפלסטינים עצמם הם אלו שצריכים לנהל מו"מ ולאשר את התנאים של כל הסכם שהוא. ניתן להגיע לשלום בר-קיימא רק באמצעות משא ומתן דו-צדדי על זהותה של ישראל, שיבטיח ביטחון לכל התושבים, ויכלול את ההכרה בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית".

בהמשך לכך, האריס הביעה בעבר התנגדות לתנועת החרם (BDS), ואמרה כי היא "מבוססת על ההנחה השגויה שישראל היא האשמה היחידה בסכסוך הישראלי-פלסטיני". היא ציינה גם כי "תנועת ה-BDS מבקשת להחליש את ישראל, אך היא רק תבודד אותה ומרחיקה את הישראלים משלום. אני מאמינה שלא צריך לבודד את ישראל, הדמוקרטיה היחידה באזור". 

"היא הייתה בסנאט תקופה קצרה יחסית, ולכן אין לה בהכרח רזומה ארוך בכל הקשור לעיסוק בישראל, אך היא ידועה בארה"ב כפרו-ישראלית", סיפר לג'רוזלם פוסט מארק מלמן, נשיא קבוצת הייעוץ והסקרים "מלמן" הממוקמת בוושינגטון הבירה. לדבריו, "זה בא לידי ביטוי בהצהרות שהשמיעה עד כה".