הליכוד ממשיכה לרדת: תמרור אזהרה לראש הממשלה בנימין נתניהו, אם הוא אכן שוקל ללכת לבחירות. לפי סקר חדש, הליכוד ממשיכה להיחלש, וגוש הימין מגיע ל־60 מנדטים בלבד.

מהסקר שבוצע השבוע עבור "מעריב" על ידי מנכ״ל "פאנלס פוליטיקס" מנחם לזר, עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה יורדת ל־27 (לעומת 36 בבחירות במרץ).

נתניהו בסיור בשערי צדק (צילום: אמיל סלמן)
נתניהו בסיור בשערי צדק (צילום: אמיל סלמן)

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, יש עתיד־תל"ם הייתה זוכה ל־20 מנדטים והופכת לסיעה השנייה בגודלה בכנסת. ימינה ממשיכה במגמת העלייה וניצבת במקום השלישי עם 18 מנדטים. הרשימה המשותפת שלישית - עם 15 מנדטים, ורק אחריה כחול לבן, עם 9 מנדטים בלבד. ישראל ביתנו מתחזקת לפי הסקר וזוכה גם היא ב־9 מנדטים. ש"ס מקבלת 8, יהדות התורה 7, וכך גם מרצ.

מה עבר על נתניהו כשראה את תוצאות סקר מעריב? לאברמוביץ' יש תשובה

לפי הסקר, גוש הימין מקבל 60 מנדטים, המרכז־שמאל זוכה ל־51 מנדטים, וישראל ביתנו שוב מהווה לשון מאזניים. הסקר של מכון "פאנלס פוליטיקס" נערך בקרב 1,003 משיבים.

אביגדור ליברמן בדיון במליאה (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אביגדור ליברמן בדיון במליאה (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

יצוין כי הסקר הקודם, שבוצע על ידי מכון "מאגר מוחות" בראשות פרופ' יצחק כץ ושפורסם ב"מעריב" וברדיו 103FM ביום שישי, הראה כי הליכוד אומנם מאבדת גובה, אך לא בצורה דרסטית. על פי נתוני אותו סקר, הליכוד מקבלת 32 מנדטים. גם כחול לבן המשיכה לרדת: הסקר של "מאגר מוחות" העניק לה 11 מנדטים - 2 יותר מהסקר החדש.

לעומת זאת, יש עתיד־תל"ם ממשיכה להתחזק: 18 מנדטים לפי הסקר של "מאגר מוחות" - 2 פחות מהסקר הנוכחי. הישג משמעותי רושמת ימינה. בהשוואה בין שני הסקרים, המפלגה התחזקה ב־6 מנדטים (12 מנדטים בסקר של "מאגר מוחות" בשבוע שעבר, 18 מנדטים בסקר השבוע).

ש"ס מאבדת 2 מנדטים (10 בסקר "מאגר מוחות", 8 אצל "פאנלס פוליטיקס"), ואילו ישראל ביתנו מתחזקת במנדט לעומת הסקר של "מאגר מוחות" (8 מנדטים בשבוע שעבר, 9 מנדטים השבוע).

הסקר המלא של מכון "פאנלס פוליטיקס" יתפרסם מחר ב"מעריב־סופהשבוע"