"מייצרים ספינים": יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, עלתה הבוקר (חמישי) לשידור בתכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והתייחסה לתוצאות הסקרים האחרונים, על רקע החשש מפני הליכה למערכת בחירות רביעית. "זה ספין קלאסי, זה מייצר אסטרטגיות כדי להסיח את הדעת מהמצב הקשה. נתניהו משפיל את גנץ עד דק, לא מעניינים אותו הסקרים", טענה גלאון.

תרצי להתייחס לסקר שהצגנו כעת?
"אני חושבת שהנתונים דרמטיים, הם לא מפתיעים אותי. יש מיליון מבוטלים, אנשים מתים מקורונה, רואים איך ראש הממשלה מנסה לגרור את המדינה לבחירות בפעם הרביעית. אציין שאני נוטה להסכים שעוד לא כל כך בטוח שהוא רוצה ללכת לבחירות כמו שהוא רוצה לייצר התרחשות של בחירות. הוא עושה הורדות ידיים עם גנץ, משפיל אותו עד דק, הוא גם ב-'מוד' של 'תמות נפשי עם פלישתים'. אם הוא ילך לבחירות, לא כל כך מעניינים אותו הסקרים, אני לא חושבת שכרגע זה הדבר".

הוא איש של סקרים. אני לא מסכים עם האמירה.
"נכון, אבל אני חושבת שכרגע יש לו משהו גדול יותר, הוא בקמפיין של הסחת דעת, לא רק קמפיין בחירות. לכן זה היה נכון אתמול מבחינתו לייצר את העימות מול יאיר לפיד, לכן רעייתו שרה טענה שהיא אישה מוכה, זה הכול חלק מאותה אסטרטגיה שנועדה להסיח את הדעת מהמצב הקשה. 

הוא מייצר התרחשות של הסחת דעת לקראת המשפט שלו - זה ספין קלאסי. מה שמטריד אותי זה שכולנו, כולל אני והמחנה שאני שייכת אליו, נופלים בספין הזה. זה דבר שמאוד מטריד אותי. כל היום דורשים מאיתנו לגנות – האם שרה אישה מוכה או לא".

המחאה נגד שרה נתניהו. צילום: באדיבות באזנט. לעמוד באזנט בפייסבוק

שרה נתניהו תקפה אתמול את תמר זנדברג ומרב מיכאלי, וגם את ארגוני הנשים על כך שהם רואים ושותקים ביחס לביטויים הקשים שמפנים אליה.
"אני לא אוהבת את הביטויים הקשים, זה לא נוח לי, אבל מה זה הכסות הפמיניסטית החסודה הזאת פתאום? הייתי שם, עדיין, חברות הכנסת, כולל, ספגנו אני רמיזות מיניות, גסויות".

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

צריך להגיד את הדברים כמו שהם – אלו לא סתם גסויות. בציוץ שנתניהו צירף למכתבו ליועמ"ש, מדובר על אונס, עם תיאור. לכל הפחות צריך לומר שזה חצה את הגבול.
"הפוסט הזה מאוד לא נעים ואולי חצה את הגבול. הפוסט הזה הוא לחם חוקן של זנדברג של מיכאלי של יחימוביץ' של כל הנשים שנאבקו למען נשים מוכות בישראל ונפגעות תקיפה מינית".

לכן היא זעקה ושאלה למה אתן לא מגנות.
"אל תפלו גם אתם בספין הזה. הזעקה הזו היא מניפולציה, אני לא אוהבת את הפוסט הזה, לא אוהבת רמיזות מיניות. אבל פתאום היא נזכרה שהיא אישה מוכה? איפה היא הייתה, היא ובעלה, כל השנים כשאנחנו סופגות את זה כל יום? תראו מה אומרים על חברות כנסת בעבר והיום. זו הייתה מניפולציה זולה ספין קלאסי, טרולינג כדי להסיט את תשומת הלב מנושא אחד לאחר.

זה מה שנתניהו עשה אתמול בקמפיין שלו בכנסת. מאוד לא נוח מה ששרה נתניהו עוברת ואני מסכימה שזה כנראה מה שהיא מרגישה, אבל היא הקורבן כאן? התבלבלו כאן כמה אנשים. אני לא יכולה לשאת את זה שמתייחסים לנשים כאובייקט מיני, זה דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת. אבל הם לקחו את זה לקצה, המשפחה הזאת. כשהבן שלה מרמז על דנה ויס היא משתמשת בצלם החצאיות. כולם רואים מה עובר על נשים כל יום, שותקים ולא אומרים מילה - ועכשיו הם משתמשים בזה כדי לזעוק את זעקת הקוזאק הנגזל? 

אנחנו לא מוכנים ליפול למניפולציה הזאת יותר. אני לא אוהבת להתעמת עם שרה נתניהו, אשתו של. אבל היא מזמן לא אשתו של, היא חלק מהמערך הזה, זו הפוליטיקה היום. יהיו בחירות או לא? מה שמעניין אותו זה להסיח את הדעת, ומשפחת נתניהו אלופה בזה".

יאיר, בנימין ושרה נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
יאיר, בנימין ושרה נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

מילה על המאמר החריף שכתבת הבוקר בעיתון 'הארץ', בו את מתייחסת בין היתר לפוסט של הצל בעניינו של האמן מישורי.
"זה חלק מאותו עניין. יעקב מישורי ודאי לא זקוק לסופרלטיבים שלי, מהבולטים בציירי ישראל. זה חלק מתהליך. מהצל אין לי ציפיות משום שהוא חלק מאותה קליקה, אנשים שכל היום דורשים מאיתנו את ההתנצלות והגינוי, אבל העובדה שמרכז רפואי מסיר תמונה כל כך חשובה, וקטונתי, היא חלק מתהליך התקרנפות, חלק מהעובדה שהם מצליחים לייצר נגדנו את המניפולציה הזולה הזו, וכולנו זורמים איתה. 'אוי אוי במדינת ישראל ציור אנטישמי', תגידו לי, השתגעתם? אנחנו מנהלים את הדיון הזה בכלל? לשם הם גוררים אותנו, זו בדיוק הסחת דעת".