סקר "מעריב", שחוזה התרסקות משמעותית לליכוד והתחזקות ליאיר לפיד, מעורר הבוקר הדים בעולם הפוליטי. יו"ר סיעת הליכוד, חה"כ מיקי זוהר, התייחס בראיון לניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103FM למצב הקשה של הליכוד על פי הסקר. אותו סקר, מציב אותו במיקום בעייתי במידה והפריימריז בליכוד אכן יבוטלו במקרה של בחירות.

מיקי זוהר מתייחס לסקר מעריב
 
ניסים: מיקי, בוקר טוב. הסקר במעריב צריך להדליק אצלכם נורה אדומה, הליכוד צונח ל-27 מנדטים, גוש הימין מקבל 60 מנדטים, כלומר הנתון על פיו רה"מ רוצה ללכת לבחירות, שתהיה לו קואליציה של 61 ומעלה, מקבל תמרור אזהרה.

"קודם כל ברור, שהסקרים בשבועות האחרונים כמובן לא לטובתנו, אני חושב שזה נובע כתוצאה מקמפיין מאוד מוצלח. כנראה משכנעים את הציבור שאנחנו רוצים להוביל למערכת בחירות".

ניסים: האמת היא גם אופציה.
"אגיד את זה באותה נשימה לך ולכל אנשי התקשורת שגם משקרים, האמת היא גם אופציה משום שאנחנו לא רוצים בבחירות. מי שמתעקש על תקציב דו שנתי כרגע זה כחול לבן, כתוצאה מהרצון הפוליטי שלהם".

ניסים: לא, כתוצאה מההסכם שחתמתם איתם. שם כתוב שיהיה תקציב דו שנתי. האמת היא אופציה.
"מה לעשות שתקציב דו שנתי משרת פוליטית את כחול לבן אבל פוגע בכלכלת ישראל ובאזרחי ישראל?"

ניסים: נו באמת, זה הצעה שלכם; גיא: זה מה שנכתב ורה"מ הצהיר 'בלי טריקים ובלי שטיקים'.
"אני מבין מהיכן ההתעקשות על נוסח ההסכם, זה בגלל שזה אולי יאפשר להרבה מאוד אנשים שלא רוצים בנתניהו לראות את בני גנץ ראש הממשלה. העיקר שלא יהיה נתניהו רה"מ, אבל המציאות היא שאותה גחמה של כל כך הרבה אנשים תפגע בכלכלת ישראל".

ניסים: כל הכלכלנים, אתה קורא עיתונים.

"חיכיתי לאמירה שרוב הכלכלנים".

ניסים: לא רוב, כמעט כולם.
"זה בדיוק העניין, שפתאום אותם כלכלנים שלאורך כל הזמן אמרו שצריך תקציב חד שנתי, פתאום רוצים דו שנתי".

גיא: התקציב לא הסיפור. אתם ודאי תסכימו שנתניהו הוא גודל הקמפיינרים שהיו למדינת ישראל מאז ומעולם ובכ"ז אני שואל - איך הקמפיינר המהולל הזה, רב ההישגים, איך הוא במגמת התרסקות? מ-41 עכשיו 27, אתה אומר עושים קמפיין? איך? על הראש של גאון הקמפיינים גורמים לו להישחק ככה?
"יש להם יתרון לכל היריבים הפוליטיים".

גיא: כן יש את ישראל היום וערוץ 20.
"את וירוס הקורונה. זה יתרון עצום בתקופה הזאת, כשתוקף את מדינת ישראל והעולם כולנו וירוס הרסני שפוגע בצורה קשה מאוד בכלכלת ישראל ובבריאות של חלק גדול מאזרחי ישראל, אפשר לקחת את הנגיף ולהפוך אותו לכלי מאוד משמעותי בכל קמפיין. זה מה שעושה יאיר לפיד, זה מה שעושים היריבים הפוליטיים שלנו".

ניסים: אבל יש קורונה, זו אמת.
"הקורונה ועוד איך קיימת, גם פוגעת מאוד במדינת ישראל בהרבה מאוד פרמטרים".

גיא: נתניהו לימד אותנו שאנחנו עבדים למספרים, בהתחלה כשהם היו טובים והיינו מהנמוכים בעולם - הציבור אמר לנתניהו כן והגעתם ל-41. עכשיו נתניהו בהשוואה לכול מדינות העולם, אנחנו מקבלים ציון נכשל. לכן אומרים שהוא רה"מ גרוע, גם בריאותית וגם כלכלית.
"לא הגענו לנקודה הזאת עדיין, עם כל הכבוד. עם 27 מנדטים שזה בפער של כמעט פי 2 מהשני בתור אחריו מבחינת מספר המנדטים, זה לא אומר שמישהו חושב שיש רה"מ גרוע, ממש לא, זה לא קרוב למה שאתה אומר. אבל ברור שהרבה אנשים שהצטרפו לליכוד והחליטו להצביע לליכוד, כי בסקרם הקודמים היינו באזור ה-30 , פתאום החליטו לא להצביע לליכוד. בהתאם לאותם סקרים בגל משבר הקורונה".

ניסים: זה מצביע על חוסר אמון של הציבור.
"אין אפשרות לשלוט בצורה מוחלטת על מה שקורה במדינה מבחינת התושבים והאזרחים. יש כאלה אנשים שכן שומרים על ההנחיות, יש כאלה שפחות ונוצרות סיטואציות מאוד בעיתיות ברמה הבריאותית שמשליכות על הרמה הכלכלית. אבל אני יודע שאנחנו עושים את המקסימום ורה"מ עושה את המקסימום וכמעט לא ישן בלילה כדי לנסות לסייע למדינה לצאת מהמשבר. אני מקווה שיהיו תוצאות לכך, כי אם יהיו תוצאות טובות לכך בשבועות או בחודשים הבאים, אני חושב שהסקרים יחזרו להית מאוד חיוביים והאמון של הציבור ישוב וישוב בגדול. אבל זה משבר לא קל, זו האמת".

ניסים: הדרישה של הליכוד לפסול את ראש ההרכב במשפט נתניהו, כמה אפשר עוד להילחם במערכת המשפט? כמה אפשר לזרוק אבנים?
"אני באמת לא מכיר את הדרישה הזאת, שמעתי עליה ממש אתמול בלילה, אני חושב בערוץ החדשות. אני לא מכיר את העניין הזה, לא מכיר את השופטת ולכן לא יודע להגיד אם זה דבר נכון או לא".

ניסים: אמרו שאתם עושים כל דבר כדי לעכב את המשפט לכן הולכים לבחירות ודורשים כל מיני דרישות מוזרות. מתי תופנם העובדה שיש כתבי אישום וצריך לנהל על זה משפט?
"יש כתבי אישום לצערי הרב, שהם לא בצדק. עמדתי ידועה ואין טעם לחזור עליה שוב. אני חושב שהלכה למעשה, לא רק שיש משפט, הוא גם מתקיים ואני בטוח שבעזרת השם רה"מ יצליח להוכיח את חפותו. משום שהוא באמת חף משפע, לא עשה שום דבר מושחת כמו שמנסים להגיד".

גיא: הזכירו לי שאתה ברשימת הליכוד בפריימריז מקום 28 והודיעו שאם תהיינה בחירות לא יהיה פריימריז נוסף. כלומר, לפי הסקר שפורסם, אתה מיקי זוהר הגדול נשאר בחוץ, האיש המציא את ה- 'כככ'.
"אמרתי משהו שהוא מאוד מעניין ואני חושב שגם אתה תסכים עליו. אדם לא יוכל להצליח להשיג את שלושת הכ' - גם כוח, גם כסף וגם כבוד. הוא צריך תמיד להסתפק בפחות מזה, אבל זה לא מעיד על האידאולוגיה שלי והערכים שלי, שהם כמובן ערכים של עזרה לזולת".

גיא: של כוח, וכוחנות, וכסף.
"ממש לא, מה שאתה אומר זה שקר".

גיא: עם האוזניים הגדולות שלי נדמה לי ששמעתי אותך אומר את זה.
"אמרתי, יש סיפור מעניין ויש דבר שלדעתי מאוד נכון, שאי אפשר להשיג את שלושת הכ'. אבל זה לא מעיד לא על האידיאולוגיה ולא על הערכים שלי. היית יכול להישאר בעולם העסקי ולהרוויח לא מעט כסף, אבל אני נמצא פה ונלחם למען הציבור, ועובד אולי יותר קשה מכל נבחרי הציבור".

ניסים: גיא דואג לך.
"גיא לא דואג לי, יכול להיות שלשמאל יהיה מתנה שהם יצליחו להשיג שתי ציפורים במכה אחת".

גיא: מיקי אם לא תיכנס אתה יודע איזה אובדן זה לעולם התקשורת, אתה מרואיין ססגוני, צבעוני.
"לשמאל אולי יהיו שתי ציפורים במכה אחת, גם יצליחו להוציא את נתניהו מהמשחק וגם את מיקי זוהר מהמשחק".

ניסים: אנחנו רוצים שתישאר כי מעריכים אותך.