"נאום רה"מ היה גניבת דעת": העיתונאי הוותיק אמנון אברמוביץ' מערוץ 12 עלה הבוקר (חמישי) לשידור בתכניתם של גיא פלג וניסים משעל ב-103FM, והתייחס לראיון שהעניקה אתמול אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בו כינתה את עצמה 'אישה מוכה', לתוצאות סקר מעריב, ולתחזיות במערכת בחירות עתידות, אם זו תתרחש. "עזבו את הסקרים, נתניהו חושב על משפטו שיחל בינואר, הוא מדמיין בסיוטיו את סוף הדרך, ואומר לעצמו - 'נעשה בלגן, עוד בחירות ועוד בחירות', תקף אברמוביץ'.

מה עבר על נתניהו כשראה את תוצאות סקר מעריב? לאברמוביץ' יש תשובה

נפתח בבדיחה שמשום מה נתפסת כדבר רציני: הדרישה של ח"כ קרעי מהליכוד להחליף את ראש הרכב השופטים. אין הליך כזה, אין פרוצדורה כזאת?
"זה לא מצחיק אותי. אגיד לך למה, משום שזו מחשבה אמיתית. זה רצון לשבש, להפריע, ליצור כאוס, לכן זה לא מצחיק אותי ואת זה עושים, מילא במליאת הכנסת, שהפכו אותה למקום שיש בו גם מרחב להתבדח. אבל כשזה מגיע לתוך מערכת המשפט, למשפטו של ראש ממשלה, זה לא מצחיק אותי. היו בדיחות טובות מאלה".

אם ניקח את מה שקרה אתמול, ההופעה בכנסת של רה"מ והראיון של שרה נתניהו, בו אמרה: 'אני אישה מוכה וילדיי מוכים'. זה אומר שהקמפיין התחיל, הולכים לבחירות?
"את זה אנחנו מבינים, אבל כשזה נעשה בצורה כל כך נמוכה, נחותה וירודה, נאום של ראש ממשלה בכנסת שהוא כולו הטעיות וגניבת הדעת, גם מבחינה היסטורית וגם מבחינה מחשבתית. הראיון של הגברת נתניהו, אני בעיקרון בדרך כלל לא עוסק בה. מר נתניהו עצמו לא פעם גם באוזניי וגם באוזניי אחרים שיבח את זה".

מה דעתך על הראיון?
"לגברת נתניהו יש היסטוריה וכרוניקה של התעללות אכזרית והתעמרות שיטתית בנשים, נשים חלשות ומוחלשות ושקופות. היא הורשעה בבית המשפט, ואתמול יצאה ביללה הזו, כאשר היא לא אומרת מילה על מה שעשו לעיתונאיות רינה מצליח, דנה ויס ואריאנה מלמד, שהותקפו באיומים מילוליים".

מיניים, אי אפשר לקרוא לזה רמיזות, דברים נאמרו באופן מפורש.
"בוודאי. המקבץ הזה שאנחנו מכירים, נגד רינה מצליח, ודנה ויס ואריאנה מלמד – זה מקבץ אלים. עומדת הגברת נתניהו, נותנת את השצף קצף הקדחתני המתחסד הזה, לא יודע מה לומר מעבר לזה".

מכאן אתה למד איך תראה מערכת הבחירות הבאה.
"הנכונות לקחת את מדינת ישראל בחורף הקרוב, עם הקורונה, עם גירעון של 13%, עם מעל ל-21% אבטלה, לקחת אותנו לסבב רביעי של בחירות תוך שנה וחצי, והכול כדי לנסות למצוא פרצה כדי לברוח ממשפט? אני לא יודע מה להגיד לך. יצחק שמיר הגדיר את בנימין נתניהו כמלאך חבלה, ונתניהו החליט כנראה לממש את זה".

אם הוא רואה את הסקר של מעריב, שמראה שהוא יורד ל-27 מנדטים, זה משפיע עליו?
"אגיד לך מה שאני אומר לעמיתי עמית סגל ולכתבים פוליטיים אחרים: תעזבו את הסקרים, מעשי ידנו טובעים בים ואתם אומרים מנדט לפה ומנדט לשם?".

בנימין נתניהו (צילום: דויד כהן, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: דויד כהן, פלאש 90)

אבל נתניהו אוהב סקרים. זה יכול להשפיע עליו? 
"כשהוא מניח על כפות המאזניים את האפשרות, את המראה שנשקף לעיניו, שבינואר מתחיל משפט שאמור להתנהל בקצב מהיר - הוא מדמיין בסיוטים שלו את סוף הדרך. לכן הוא אומר 'יאללה, בלגאן. נעשה עוד ועוד בחירות'".

אתה סבור שהפור נפל ושהבחירות הן עובדה מוגמרת? או שאתה רואה תסריט שברגע האחרון, האחריות והדאגה לגורל המדינה יכריעו? 
"אני מאד רוצה להאמין שלא תהיינה בחירות, לא רק בנובמבר הקרוב, אלא בשנה הקרובה. בתשובה לשאלתך אגיד מה משאלת ליבי – שלא יהיו בחירות. לכן אני מכוון את ההערכה למשאלת הלב".

אתה  שותף להערכה שזה לא סוף פסוק?
"כן, בהחלט. לא על בסיס מידע, על בסיס משאלת לב".