איחוד האמירויות היא מדינת פדרציה קטנה (83,600 קמ"ר - 115 בעולם) במפרץ הפרסי המורכבת משבע נסיכויות נפט: אבו דאבי, עג'מאן, דובאי, פוג'יירה, ראס אל-ח'ימה, שארג'ה ואום אל-קויון. שיתוף הפעולה בין הנסיכויות החל בתחילת שנות ה-50 בעידודה של בריטניה. המדינה הכריזה על עצמאות מלאה בשנת 1971. כיום עומדת אוכלוסיית המדינה על כעשרה מיליון בני אדם.

איחוד האמירויות נמצאת במתח מתמיד עם איראן, לאחר שהאחרונה השתלטה על איי טונב והאי אבו-מוסא, אותם רואות הנסיכויות כשייכות להן. המהפכה באיראן (1979), מלחמת איראן-עיראק (1980-1988) ופלישת עיראק לכווית (1990) זעזעו את המדינה הקטנה במפרץ, אולם מנהיג המדינה המיתולוגי, שייח' זאיד בן סולטן אאל נהיאן, הוביל את המדינה בבטחה והצליח להתמודד עם רצף המכות. 

כל מה שישראלים צריכים לדעת על הנסיכות

לאחר מלחמת המפרץ הראשונה החלה איחוד האמירויות להיפתח למדינות נוספות והרחיבה את יחסי החוץ שלה באופן משמעותי, והיא רואה באיראן כמדינת אויב. בשנה האחרונה נסוג צבא איחוד האמירויות מתימן, לאחר שנלחם במלחמת האזרחים במדינה לצד צבא סעודיה, כנגד המורדים החות'ים, נתמכי טהראן.

בשנת 2004 הלך לעולמו נשיא המדינה, אמיר אבו דאבי שאיחד את כל שבע הנסיכויות בשנת 1971, זאיד בן סולטאן אאל נהיאן, בגיל 86. זמן קצר לאחר מותו בחרו נציגי שבע האמירויות את בנו השייח' ח'ליפה בן זאיד אאהל נהיאן כמחליפו. 

אבו דאבי, איחוד האמירויות  (צילום: רויטרס)
אבו דאבי, איחוד האמירויות (צילום: רויטרס)

איחוד האמירויות היא בין המדינות העשירות במזרח התיכון בפרט ובעולם בכלל. תמ"ג המדינה עומד על 696 מיליארד דולר (32 בעולם). התמ"ג לנפש במדינה עומד על 70,371 דולר (11 בעולם). ענף ההכנסה המרכזי של המדינה הוא נפט, כאשר מייצרת המדינה הקטנה כמעט 3.5 מיליון חביות נפט מדי יום. 

אבו דאבי (צילום: רויטרס)
אבו דאבי (צילום: רויטרס)

ענף התיירות באיחוד האמירויות בכלל ובאבו דאבי בפרט נמצא בתהליך צמיחה מתמיד. בין אתרי התיירות המרכזיים במדינה אפשר למנות את בורג' ח'ליפה - המגדל הגבוה בעולם ואולי המבנה המפורסם ביותר באיחוד האמירויות ואת מסגד שייח' זיאד אשר נחנך בשנת 2007, בגודל של 120,000 מ"ר ויכול להכיל מעל 40,000 מתפללים. חובבי ההליכה ברגל ישמחו לגלות את הרי החג'אר הנחשבים לאחד המסלולים היפים והמרתקים במדינה ונחשבים ל"טיול לגן עדן" ואילו חובבי התרבות והאמנות ישמחו לגלות ולבקר במוזיאון הלובר של אבו דאבי - מוזיאון האמנות הגדול של המדינה (24,000 מ"ר) אשר נחנך בשנת 2007 ואוצר בתוכו יצירות אמנות חשובות ורבות.