בעיצומו של המשבר הפוליטי, סקר "מעריב", שנעשה על ידי מכון "פאנלס פוליטיקס", קובע: אם המערכת הפוליטית תחליט להוביל לבחירות נוספות, רביעיות במספר, המפלגות המרכזיות בקואליציה תשלמנה על כך מחיר אלקטורלי כבד. מהסקר עולה כי רוב מוחלט של המשיבים, 78%, אינם מרוצים מתפקוד הממשלה הנוכחית, בעוד שרק 19% הביעו את שביעות רצונם ממנה ו־3% ענו כי אינם יודעים. הבלתי מרוצים מכולם הם מצביעי מפלגת כחול לבן בבחירות האחרונות בחודש מרץ - 91% מהם ענו כי הם לא מרוצים מתפקוד הממשלה. בקרב מצביעי ליכוד בבחירות האחרונות, 58% מהם אמרו כי אינם מרוצים מתפקודה של ממשלת האחדות.

בשאלה הנוספת בסקר נשאלו משתתפיו, "האם ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להוביל לבחירות רביעיות מתוך שיקולים אישיים הקשורים למצבו המשפטי, או בגלל ויכוח ענייני עם בני גנץ על תקציב המדינה?". רוב המשיבים, 60%, אמרו שנתניהו מנסה להוביל לבחירות רביעיות מתוך שיקולים אישיים הקשורים למצבו המשפטי, ורק 12% טענו שמדובר בוויכוח ענייני. הסקר בוצע בקרב 1,003 משיבים, המהווים מדגם מייצג של הציבור הישראלי – יהודים, ערבים ועולי ברית המועצות לשעבר.

יאיר לפיד עונה לנתניהו בכנסת. צילום: ערוץ כנסת

במערכת הפוליטית הגיבו בעניין רב לסקר של מכון "פאנלס פוליטיקס", שפורסם אתמול ב"מעריב", החוזה צניחה דרמטית לליכוד בראשות נתניהו ועליות משמעותיות ליש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד ולימינה בראשות נפתלי בנט. לפי הסקר, מפלגת הליכוד יורדת ל־27 מנדטים בלבד (לעומת 36 מנדטים בכנסת הנוכחית). כחול לבן בראשות גנץ יורדת למספר חד־ספרתי וזוכה ב־9 מנדטים בלבד, מספר זהה לזה שמקבלת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן. יש עתיד-תל"ם הייתה זוכה ל־20 מנדטים והופכת לסיעה השנייה בגודלה בכנסת, בעוד שימינה ממשיכה במגמת העלייה וניצבת במקום השלישי עם 18 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת 15 מנדטים, ש"ס 8, יהדות התורה 7, ומרצ 7.

יו"ר סיעת הליכוד ויו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, התייחס בראיון לניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103FM למצב הקשה של הליכוד על פי הסקר ואמר: "ברור שהסקרים בשבועות האחרונים לא לטובתנו. אני חושב שזה כתוצאה מקמפיין מאוד מוצלח שבו משכנעים את הציבור שאנחנו רוצים להוביל לבחירות נוספות".

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, התייחסה אף היא לממצאי הסקר לראיון ברדיו 103FM, ואמרה: "הנתונים דרמטיים, והם לא מפתיעים אותי. יש מיליון מבוטלים, אנשים מתים מקורונה, ורואים איך ראש הממשלה מנסה לגרור את המדינה לבחירות בפעם הרביעית. נתניהו נמצא במוד של 'תמות נפשי עם פלישתים'".