הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות: בתגובה להצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שאמר במהלך הלילה כי "הסיפוח ירד מהפרק", שרים בכירים בליכוד טענו הבוקר (שישי) כי המהלך ייצא לדרך בהמשך, וכי במפלגה לא מתכוונים לוותר עליו. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר: "אני מברך את ראש הממשלה על ההסכם החשוב בין ישראל לאיחוד האמירויות, ובעיקר על ההשקעה שתהיה מצד איחוד האמירויות בישראל למציאת  חיסון נגד הקורונה. זהו מהלך חשוב מאוד. יחד עם זאת ריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן חשובה לעם בישראל לא פחות. אסור שנורמליזציה תדחק את החלת החוק הישראלי. הבטחנו ל-1.3 מיליון מצביעי הליכוד ריבונות ועלינו לעמוד בהבטחתנו".

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר בראיון בכאן ב' כי "זה לא יורד מהפרק. נתניהו גם הבהיר שהוא נשאר מחויב לזה, אבל הוא תמיד אמר שזה יהיה רק בתיאום עם האמריקאים. אני יכול להבין את התלונות, אך יש פה אירוע היסטורי שישרת את מדינת ישראל לדורות".

שר ההתיישבות צחי הנגבי התייחס אף הוא לנושא הסיפוח, והבהיר בראיון בגלי צה"ל כי "ישראל לא יכולה לוותר על החלום הזה, כי בסוף היעד הזה חיוני לקיומנו. בוודאי שהיעד הזה יתקיים. כרגע זה לא הפרק כי העדפנו להגיע להסכם שלום חיוני עם איחוד האמירויות, אבל זה יהיה על הפרק. אנחנו לא מוותרים, זה יקרה".

בראיון ב-103FM הוסיף הנגבי: "ישראל לעולם לא ויתרה על הסיפוח, לא תוותר על הסיפוח וגם תממש את הסיפוח. ישראל הסכימה להיענות לבקשתו של ידיד אמת הנשיא טראמפ לעכב לעת הזאת, השהייה זמנית כפי שהדגישו האמריקנים, את הסיפוח".

כשנשאל על הצהרת טראמפ, הסביר: "הנשיא טראמפ לאחר דקה אמר לשגריר פרידמן 'תסביר בדיוק למה אנחנו מתכוונים בנושא הסיפוח' והשגריר הסביר שמדובר בבקשה של האמריקנים, להשהות באופן זמני את הסיפוח. לכמה זמן הסיפוח לא על השולחן? הנשיא לא אמר, אני אומר – לא להרבה זמן".

לדבריו, "מאז 1967 ישראל מחזקת יום יום את אחיזה ביו"ש, התחלנו עם 0 מתיישבים אחרי זה 1,000, 100,000 והיום יש חצי מיליון מתיישבים. התחלנו עם מנחם בגין שנתן הכרה בזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני בהסכם קמפ דיוויד. היום אנחנו עם מדיניות ששוללת ריבונות פלסטינית מכל וכל ביו"ש, יש פה תהליך היסטורי, תהליך של שובו של עם ישראל".

כאמור, הלילה התייחס הנשיא האמריקאי לחתימת הסכם "אברהם אבינו" בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, ואמר כי הוויתור של ישראל על תוכנית הסיפוח של שטחי יהודה ושומרון ובקעת הירדן היה "ויתור גדול", והוסיף כי המהלך לא נמצא על השולחן.

דברי השרים באים להמשך לאלו של רה"מ, שאמר אתמול כי "אין שום שינוי בתכנית שלי להחיל את הריבונות בתיאום עם מלא עם ארצות הברית. הנושא ממשיך להישאר על השולחן. הוא הגיע לשולחן רק בעקבות המאמצים שלי".

נתניהו מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות