ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני אמר היום (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12 כי הוא לא יצביע יותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הוויתור על תוכנית הסיפוח והחלת הריבונות בתמורה להסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות.

כזכור, ראש הממשלה הצהיר לפני מערכת הבחירות השנייה, כי בכוונתו להחיל מהלך של סיפוח בקעת הירדן בתיווך אמריקאי. "נתניהו הוליך אותנו שולל כל השנה האחרונה, את תושבי בקעת הירדן שהבטיח להם סיפוח", אמר אלחייני. "אם היה רוצה לעשות טוב למדינת ישראל הוא היה מחיל את הריבונות".

בנימין נתניהו מכריז על כוונתו לסיפוח הבקעה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו מכריז על כוונתו לסיפוח הבקעה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לדבריו, נתניהו "איבד את זה, זה לא אותו האיש שהיה פעם. אני לא יודע מה קרה לו אבל זה לא אותו אדם שאני מכיר. הוא איבד את זה ולא יכול להישאר ואני אומר לך את זה בתור ליכודניק שתמך בו שנים. תמיד הייתי ליכודניק ואשאר ליכודניק אבל לא אצביע לו. נחליף אותו, יש בליכוד מספיק אנשים טובים", סיכם אלחייני.

בתוך כך, בכירים בליכוד האשימו את הנהגת המתנחלים בכשלון תוכנית הסיפוח - כך לפי פרסום בחדשות 12. "לא משנה מה הבאנו לשולחן הם לא היו מרוצים", נאמר. "הם דאגו להתסיס את האוונגליסטים שהם בסיס התמיכה של טראמפ וכך הכשילו את התוכנית". 

לזעמו של אלחייני שותפים פוליטיקאים רבים ממחנה הימין וחלק ראשי הרשויות בשטחי יהודה ושומרון, שציפו להחלת החוק הישראלי. יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר כי "נתניהו פספס הזדמנות של פעם במאה שנה" וראש מועצת בית אל אמר כי "עשו על המתנחלים סיבוב, מכרו אותנו". גם ח"כ בצלאל סמוטריץ תקף את נתניהו וכינה אותו "לא ימין ולא אמין".