שר האוצר ישראל כ"ץ התראיין הבוקר (שני) בגלי צה"ל והתייחס למשבר הכלכל שנגרם בעקבות מגפת הקורונה. "המצב הכלכלי הוא הקשה בתולדות המדינה. נקטנו בצעדים רחבים של פריסת רשת ביטחון כלכלית, ולא סתם אוהלי המחאה נעלמו", אמר. "אני מנסה לשכנע את כחול לבן להעביר תקציב. אני מניח שהיום יעבור חוק הדחייה וטוב שכך, אך יחד עם זאת חייבים להעביר תקציב עכשיו". 

בנימין נתניהו על התוכנית הכלכלית

אבל הכלכלנים לא מסכימים לתקציב של שלושה חודשים. 
"אני חושב שבהגדרה כזו או אחרת צריך להעביר לא רק תקציב, אלא גם את חוקי ההסדרים שמאפשרים פתח להשקעה בתשתיות. אנחנו חייבים לעשות את זה". 

האם מתוכנן מענק נוסף לכל תושב לפני חגי תשרי.
"אני לא יודע על דבר כזה, זה היה צעד חד פעמי שסייע בין התכניות. אני חושב שרשת הביטחון הכלכלית תתן מענה, אבל יחד עם זה צריך להתניע את המשק. ישראל נפגעה פחות מהעולם כי ענף התיירות כאן יותר מצומצם. אני לא יודע על מענק ולא מתכנן דבר כזה". 

אם תלכו לבחירות זה ילך לפח. 
"אני משוכנע שלא יהיו בחירות. חוקי ההסדרים מבטאים רפורמות אדירות ואנחנו יכולים לעזור לעוצמה של ישראל".

האם יש משבר בינך לבין רה"מ?
"אני שר האוצר של ישראל. כל תכנית שהבאתי קיבלה את התמיכה של רה"מ והכנסת, ואני דואג לביצוע שלה. זה טיב היחסים, היחסים מצוינים. אני גם ציינתי בהקשר להסכם השלום שהייתה לי הזכות כשר החוץ לפעול בשליחותו".

אנחנו מבינים שיש ביקורת בבלפור על זה שלא פרגנת לנתניהו על האמירויות.
"אני לא מבין מאיפה אתם מביאים את הרכילות הזו. יש כאן פוטנציאל לקשר כלכלי חזק עם המדינה הזו, ואנחנו נקדם את זה. צריך לנקוט עכשיו בצעדים הנכונים, ואחד מהם הוא לאפשר להעביר תקציב כלשהו כדי להתניע את המשק".