"נתרום לשלום האזורי": לאחר ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העניק היום (שני) ראיון טלוויזיוני לרשת "סקיי ניוז" בערבית, המשדרת מאבו דאבי. במהלך הראיון, אמר כי "העדיפות של ישראל היא שלום עם מדינות ערביות - ולא הסיפוח". 

עוד הוסיף כי "ישראלים רבים מעוניינים להשקיע באיחוד האמירויות. שתי המדינות הן מהמובילות והמפותחות באזור, וההסכם ביניהן יתרום לשלום האזורי. איראן מפיצה טרור אצל שכנותיה, ולכן היא מוטרדת מהסכם השלום הזה". 

הראיון של נתניהו לרשת סקיי ניוז בערבית. מתוך עמוד הטוויטר של נתניהו

"האיחוד הוא שותף אמיתי לכינון שלום אזורי, ואנו ניצבים בפני אתגרים משותפים. הגיע הזמן שנגיע לשלום הזה - יהודים ומוסלמים כאחד רוצים בו", ציין נתניהו והוסיף כי בכוונתו לפעול למען יצירת הסדרים כדי שמוסלמים יוכלו להתפלל במסגד אל אקצה". 

כזכור, ישראל ואיחוד האמירויות סיכמו בתחילת השבוע, בתיווך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על נרמול היחסים, זאת בתמורה להקפאת הסיפוח, כך הוכרז הערב (חמישי). ההסכם בין המדינות נסגר בשיחת טלפון משולשת - בין טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר של הנסיכות במפרץ הפרסי, מוחמד בן זאיד.

הנשיא טראמפ בירך ואמר: "זה יום היסטורי, שתי חברות גדולות של ארצות הברית - ישראל ואיחוד האמירויות - חתמו על הסכם". בהמשך אמר בשיחה עם כתבים כי הוא מקווה שמדינות נוספות ייצטרפו לאמירויות. טראמפ אמר במסיבת עיתונאים שקיים לאחר ההכרזה: "היחסים הנהדרים בין המדינות מתקיימים מזה כשנה, ואפשר לחיות בעולם בלי מלחמות. אנו מצפים להצטרפות של מדינות נוספות למהלך".