מקור בכיר בארמון הנשיאות בצרפת אמר אתמול ל"מעריב" כי הנשיא עמנואל מקרון עודד את יורש העצר מוחמד בן זאיד לחתום על הסכם עם ישראל. זאת מתוך תקווה כי הסכם כזה יסייע גם להגיע למשא ומתן מכריע בין הישראלים לפלסטינים. "בירכנו על הנורמליזציה בין ישראל לאמירויות, בתקווה שתאיץ את המאמצים לחידושו המכריע של המשא ומתן. זה מה שהנשיא מקרון אמר בשיחה טלפונית ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן", אמר המקור.

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן ריבלין הזמין את יורש העצר של האיחוד לביקור בישראל, ואילו ראש הממשלה בנימין נתניהו בישר על מגעים לפתיחת קו תעופה ישיר והתראיין בשידור חי לרשת הטלוויזיה המובילה באיחוד האמירויות, סקיי ניוז ערביה, המשדרת מאבו דאבי.

"אני בטוח שאיחוד האמירויות לא תהיה המדינה הערבית האחרונה תעשה שלום עם ישראל", אמר נתניהו בראיון. במקביל, ראש המוסד יוסי כהן הגיע אתמול לדובאי במסגרת המגעים לחתימה על ההסכם. ריבלין שלח אתמול איגרת מדינית ליורש העצר ונשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, שבה כתב כי "ההסכם המתגבש בין מדינותינו, בתיווכו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והממשל האמריקאי, אשר ייחתם בקרוב אינשאללה, בהובלתך ובהנהגתך ובתיאום מלא והדדי עם ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, הוא אבן דרך אסטרטגית לקראת תהליכים חדשים באזורנו".

הראיון של נתניהו לרשת סקיי ניוז בערבית. מתוך עמוד הטוויטר של נתניהו

"אני מלא תקווה שצעד זה יסייע לבניין וחיזוק האמון בינינו לבין עמי האזור, אמון שיקדם את ההבנה בין כולנו. אמון כזה, כפי שהוכחת במעשה הנעלה והאמיץ, יצעיד את אזורנו קדימה ויביא לרווחה כלכלית ויספק שגשוג ויציבות לתושבי המזרח התיכון כולו", הוסיף הנשיא. ריבלין הביע תקווה שצעד זה ישמש כמגדלור ויפרוץ את הדרך למדינות נוספות באזור. הוא סיים את האיגרת בהזמנה רשמית של יורש העצר לביקור בישראל ובירושלים, "בשמי ובשם העם בישראל".

ריבלין נועד אתמול לשיחת עדכון עם נתניהו. בפתח פגישתם בירך הנשיא את ראש הממשלה על מיסוד היחסים עם איחוד האמירויות ואמר: ״אני רוצה לברך אותך, את הנשיא טראמפ ואת יורש העצר בן זאיד על ההישג הגדול שיכול להביא לתפנית חשובה ביותר בהיסטוריה של המזרח התיכון ובהיסטוריה של העם בישראל ושל עם ישראל".

נתניהו הודה לנשיא ואמר כי "זהו הסכם היסטורי, שיטיב לא רק עם כל אזרחי ישראל ועם איחוד האמירויות. אני חושב שהוא מקדם שלום ישראלי־ערבי, שבסופו של דבר יקדם שלום כולל. אבל זו בהחלט תפנית גדולה וחשובה". בתוך כך, ראש הממשלה בישר אתמול על מגעים לפתיחת קו תעופה ישיר מנתב"ג לדובאי מעל סעודיה. נתניהו, שדיבר במהלך סיור בנתב"ג עם שרת התחבורה מירי רגב, אמר עוד כי "אנחנו עובדים במרץ, והתחלנו כבר לעבוד על פתיחת קו התעופה מעל סעודיה. ישראייר, למיטב ידיעתי, הגישה הצעה רשמית".