בדרך להסכם נוסף? שר החוץ של סודן, עלי קרטי, אמר היום (שלישי) בראיון לרשת החדשות סקיי כי אין סיבה להמשיך את היחסים העוינים בין מדינתו לבין ישראל. "אנחנו חותרים להסכם שלום עם ישראל, הסכם שיתאפיין בשוויון, מבלי לוותר על האינטרסים והערכים של סודאן", הבהיר. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנפגש היום עם יו"ר מועצת הביטחון הסודני, עבד אלפתח אלברהאן, בירך על עמדת משרד החוץ במדינה ואמר כי "ישראל, סודאן והאזור כולו ירוויחו מהסכם השלום ויוכלו לבנות ביחד עתיד טוב יותר לכל עמי האזור. נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות".

שר החוץ, חה"כ גבי אשכנזי, התייחס גם הוא להודעה ואמר כי היא מצביעה על שינוי מהותי. "אני מברך על כל צעד שמקדם הליך של נורמליזציה, שלום, הסכמים והכרה בין מדינות. הפעילות הדיפלומטית הישראלית בהובלת משרד החוץ מייצרת הזדמנויות חשובות נוספות כמו הקשר בין ישראל וסודן. נמשיך לדון בתקופה הקרובה על שיפור היחסים עד לכדי חתימת הסכם שלום המכבד את האינטרסים של שני הצדדים". 

בתוך כך, סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות דיווחה היום כי נשיא האמירויות והאמיר של אבו דאבי, שייח מוחמד בן זאיד אל נהיאן, פגש את ראש המוסד, יוסי כהן ששוהה כעת בביקור באיחוד.  

הנשיא בירך את מאמציו של כהן, שתרם רבות לחתימת ההסכם בין המדינות. במהלך הפגישה ביניהם, שוחחו הצדדים על שיתוף הפעולה העתידי בנושאים בטחוניים, קידום הסכם השלום, סוגיית הסיפוח של שטחים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, התפתחויות אזוריות במזרח התיכון, אינטרסים משותפים וכן המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. (צילום: איתי בית און/לעמ)

בתוך כך, גורם בכיר בארה"ב התייחס להסכם בין האיחוד לישראל וטען כי לא נכלל בו סעיף על מכירת נשק לאיחוד האמירויות, זאת בהמשך לדיווחים מוקדמים יותר היום לפיהם לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכחישה את הדיווחים לעסקת נשק גדולה, במסגרתה תמכור ארה"ב לנסיכות מטוסים ומל"טים. "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות", נמסר מלשכת נתניהו. 

כזכור, ב"ידיעות אחרונות" דווח כי מקורות בארצות הברית ובאיחוד האמירויות טוענים כי מה ששיכנע את שליט האמירויות לחתום על הסכם השלום עם ישראל היה סיכום על עסקת נשק בשווי של עשרות מיליארדי דולרים, שכוללת כטב"מים (מטוסים ללא טייס) מהסוג המתקדם ביותר, מטוסי F-35 וכלי טיס נוספים, שיסופקו לה על ידי ארצות הברית.