לא מתלהב מההסכם: יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התראיין היום בתכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM. במהלך הראיון התייחס לתוצאות הסקרים האחרונים וכן להסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות, שכלל בתוכו נגיעה גם לסוגיית הסיפוח. סמוטריץ' ביקר נקודה זו בחריפות, וטען: "לא היה טעם לכרוך בין הדברים. העולם הערבי מאד לא יציב - צריך להיערך למצב בו יש שם חילופי שלטון מחר". 

אתם האלטרנטיבה לליכוד?
"אני חושב שאנחנו זוכים להערכה שמשתקפת בסקרים. אני מקווה שהערכה גם תשתקף בקלפי בתקווה שלא יהיו בחירות עכשיו, למרות שזה טוב לנו פוליטית, אבל מדינת ישראל יותר חשובה לנו. הציבור מעריך את העובדה שאנחנו נצמדים לעקרונות שלנו עוסקים במה שחשוב לציבור משרתים נאמנה הדרישה שלנו לניהול נכונה של משבר הקורונה". 
 
יש לכם עקרונות פוליטיים שמחזיקים - זה לא תמיד כך אצל המפלגות.
 "לצערי אתה צודק ביחס ללא מעט מפלגות, אצלן האידאולוגיה היא כלי למימוש השאיפות הפוליטיות. אנחנו מוכחים שאפשר לעשות את זה גם באופוזיציה והציבור מעריך את זה". 
 
אתם יודעים שסקרים, כדברי שמעון פרס, הם כמו בושם שנידף ברוח.
"אנחנו ממשיכים לעבוד קשה ,יש פה מפלגה אידאולוגיית ימנית דתית מפלגה שרוצה לקדם התיישבות בנגב בגליל בשומרון שרוצה לשמור על הזהות היהודית במדינת ישראל. צריך לייצר עוד תכניות ממשלתיות להביא עוד יהודים שיגיעו לגליל הממשלה צריכה לממש את הפוטנציאל הזה השקיעו המון בנגב וצריך להשקיע גם בגליל. עכשיו יגידו אין את הסיפוח אז אפשר להזרים את הכספים לגליל. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. (צילום: איתי בית און/לעמ)

מה בנוגע לריבונות? 
"צריך להחיל את הריבונות על כל מדינת ישראל, ההיסטוריה הקטנה מלמדת שמכל מקום שאתה נסוג מיד מתמלא בטילים אתה בורח מהטרור והטרור רודף אחרייך. העובדה שאני מברך על הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ויש לזה השלכות טובות כלכלית למדינת ישראל, אבל צריך להבין את המחיר. אם אנחנו חוזרים עכשיו אל מול האמריקאים למקום של שתי מדינות, אסור בשום פנים ואופן להציג את מפת הוויתורים שלנו. זאת מכבסת מילים". 

מה בנוגע לההסכם עם איחוד האמירויות? הוא טוב לנו. 
"לא היה צריך לכרוך בין ההסכם לסיפוח. העולם הערבי מאוד לא יציב, יש שם תהפוכות. צריך מאוד להיזהר. אני מאוד מקווה שנתניהו לא ישחק ולא יהפוך לשמעון פרס, שפתאום יתאהב במזרח תיכון חדש. אני מציע ומבקש ממנו להיזהר בעניין הזה. הנורמליזציה היא דבר טוב ומסחר וכלכלה זה טוב. אנחנו חיים במזרח התיכון שידע המון תהפוכות וחייבים להיות ערוכים שיש מחר חילופי שלטון".