בתגובה להסכם ההיסטורי: שר החוץ הסעודי, הנסיך פייזל בן פרחן אל סעוד, הגיב היום (רביעי) לראשונה להסכם שנחתם בין ישראל לאמירויות, והתבטא ביחס לאפשרות לכינון היחסים במהלך אירוע שנערך בברלין, בו אמר כי הפעולות החד צדדיות של ישראל פוגעות בסיכויים להסכם נורמליזציה ובסיכוי לשלום.

בתוך כך, יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר, התייחס בתחילת השבוע לשתיקה מצד ערב הסעודית לאחר ההודעה על הסכם הנורמליזציה, ואמר בראיון לרשת CNBC כי "כחלק מהתקדמות התהליך אני חושב שזה בלתי נמנע שסעודיה וישראל ינרמלו באופן מוחלט את היחסים. שתי המדינות יוכלו לעשות דברים גדולים יחד. ברור שסעודיה הייתה מנהיגה נהדרת ביצירת מודרניזציה, אבל אי אפשר לשנות את כיוון הספינה בין לילה", הוסיף. 

ג'ארד קושנר (צילום: רויטרס)
ג'ארד קושנר (צילום: רויטרס)

כזכור, בעקבות פריצת הדרך ביחסים המדינות, שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח עם חמישה שרי חוץ ערבים ודן איתם בהתפתחויות האחרונות. אשכנזי שוחח בין השאר עם שר החוץ של איחוד האמירויות שיח' עבדאללה בן זאיד ושר החוץ של עומאן, יוסף בן עלוי בן עבדאללה. בשיחתו עם שר החוץ של איחוד האמירויות שלח אשכנזי צילום של דגלי איחוד האמירויות וישראל מתנוססים בנתניה והדבר ריגש את בן זאיד. "הישראלים מאוד שמחים על זה", אמר לו אשכנזי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. (צילום: איתי בית און/לעמ)

בהודעה שהוציא משרד החוץ, נמסר שהונחה התשתית ליחסים מלאים בין ישראל לבין איחוד האמירויות וכי משרד החוץ והנציגות באבו דאבי נערכים לממש את פוטנציאל היחסים עד שיוחלט על הקמת שגרירויות.

כמו כן, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העניק בתחילת השבוע ראיון טלוויזיוני לרשת "סקיי ניוז" בערבית, המשדרת מאבו דאבי. במהלך הראיון, אמר כי "העדיפות של ישראל היא שלום עם מדינות ערביות - ולא הסיפוח". 

עוד הוסיף כי "ישראלים רבים מעוניינים להשקיע באיחוד האמירויות. שתי המדינות הן מהמובילות והמפותחות באזור, וההסכם ביניהן יתרום לשלום האזורי. איראן מפיצה טרור אצל שכנותיה, ולכן היא מוטרדת מהסכם השלום הזה".