הוא הסביר: "החשב הכללי אמון על הפעלת תקציב 1 חלקי 12 בתקציב הקיים בשיתוף אג"ת, ולא מעט דברים פתרנו במאמץ משותף. החינוך המשלים לדוגמא, הם נשארו עם חשש כבד שלא יכולו לתפקד השנה, ואי אפשר להשתמש בתקציב קורונה. לכן נוצר פער עצום. הובילו החשב הכללי ואג"ת מאמץ גדול, ומצאנו עם שר החינוך פתרון להפעיל זאת. הגיע גם נושא כיתות הלימוד ודברים כאלה, עכשיו מנסים לפתור זאת, זו הדרך שמתנהל תקציב המשכי".
לדבריו, ברגע שיתקבל התיקון של תוספת לפי מגבלת ההוצאה, עוד 12-12 מיליארד ₪ על ה-400, זה מאפשר תוספת לביטחון, הישיבות וגורמים אחרים, לא כמעודפים על אחרים, אלא כי זה מה שמגיע להם. "הקטע שנוגע ישירות לתפקודי כשר אוצר וליכולת לעמוד בצורך לתגבר ולפעול בתנאים האלה שאינם אופטימליים, אין תקציב לכן צריך את הדרך המוסכמת, ולהמשיך ב-1 חלקי 12, ויש את החשב שאמון על זה", הדגיש, "לאחר שתעבור ההחלטה בחוק, הוא יכול לשחרר את הכסף, מה שלא קיים היום, וגם להפעיל שיקול דעת לגבי התוספות. כל חקיקה אחרת של קופסת תקציב, היא פשוט הפוך לגמרי מהנוהל הזה. זו פשרה שהיא לא הדבר המיטבי, הייתי מעדיף שיהיה תקציב".
לשאלת חברי הכנסת, הבהיר שר האוצר כי התקציב המוקצה יכלול את התוספת לכספי התמיכות לצרכי רווחה וצרכים נוספים שעלו במסגרת דיוני הוועדה. "החשב ינהל את זה לפי הצרכים והתקציב ועקרונות תקציב 2019. לא אומר לו תעביר לפה או לשם, אני מאפשר לו לעבוד בשיתוף כל הגומרים המקצועיים במשרד האוצר. אבל כל הפרשנות שזה כן תקציב או לא, זו כבר כניסה לתפקיד הפוליטי", הדגיש.