יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר הערב (ראשון) בראיון ל-CNN כי הסכם הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות מקרב את נסיכות המפרץ לרכישת מטוסי F-35. דבריו של קושנר מגיעים לאחר הצהרתו של רה"מ נתניהו בשבוע שעבר, לפיהם לא כלל ההסכם סעיף ובו היתר למדינה הערבית לרכוש את מטוסי החמקן, המהווים נשק שובר שוויון.

הפרסום על הסעיף הבעייתי בהסכם עורר סערה רבה. ביקורת עזה נמתחה על רה"מ בשל העובדה כי הוא מאפשר למדינה ערבית במזרח התיכון להחזיק ביכולות מתקדמות, בניגוד לעמדת בכירים במערכת הביטחון. בנוסף, עורר המהלך זעם לאחר ששר הביטחון, בני גנץ, מודר מקבלת ההחלטות בנושא. עוד דווח כי ראש המל"ל, מאיר בן שבת, שוחח בחשאי עם מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, על עמדת חיל האוויר בנושא, בלי שעודכנו בכך שר הביטחון והרמטכ"ל.

יומיים לאחר הצהרתו של נתניהו בשבוע שעבר, כי לא כולל ההסכם סעיף העוסק במכירת מטוסי חמקן לאיחוד האמירויות, אישר נשיא ארה"ב טראמפ: "אנו בוחנים מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות". נשיא ארה"ב אמר כי נושא עסקת הנשק אכן נמצא בבדיקה, ואף הוסיף כי "בהחלט יש להם כסף". גורם אמריקאי אמר ל'ניו יורק טיימס' כי המהלך החל להתקדם - אך לא כחלק מההסכם עם ישראל.

בתגובה לסדרת האירועים, שלח שר הביטחון ורה"מ החליפי, בני גנץ, מכתב זועם לרה"מ. בהמשך לכך, הביע צה"ל כעס רב על ראש המל"ל.